Przejście do edukacji i handlu
Autor: Larry Romanoff dla Saker Blog , 2 marca 2021 r

Wprowadzenie – Jeśli Ameryka się rozpadnie…
Bernays i propaganda – część 1 z 5
Bernays i Propaganda – Część 2 z 5 – Marketing wojny
Bernays i Propaganda – Część 3 z 5 –– Kontrola demokracji
Sukces Lippmana i Bernaysa nie pozostał niezauważony w wielu segmentach amerykańskiego społeczeństwa. W szczególności uniwersytety zdały sobie sprawę z potencjału tych nowych technik propagandowych w zakresie kształtowania, manipulowania i kontrolowania społecznego postrzegania i zachowania. Szkoły i uniwersytety w Stanach Zjednoczonych nigdy nie były postrzegane jako system edukacyjny, ale bardziej jako narzędzia publicznego systemu dyscyplinarnego, metoda zarówno kontroli społecznej, jak i środek wpajania postaw i przekonań najbardziej użytecznych dla przemysłowców i bankierów. Zaczęło się to przed czasami Lippmana i Bernaysa, od wielkich „baronów rabusiów”, bogatych rodzin przestępczych, takich jak Rockefeller, Carnegie, Mellon, Astor, DuPont, Guggenheim, Morgan, Vanderbilt. Andrew Carnegie jako pierwszy promował pogląd, że bardzo bogaci obywatele kraju powinni zakładać uniwersytety, aby przerobić edukację tak, aby służyła ich potrzebom. Wielu amerykańskich przemysłowców przyłączyło się do tej krucjaty, w wyniku czego powstały Stanford, Cornell, Carnegie-Mellon, University of Chicago i wiele innych. Ich wysiłki były szeroko nagłaśniane jako rodzaj dobroczynności dla narodu, ale ich celem nie była edukacja, ale indoktrynacja, wykorzystując system edukacyjny do tworzenia obywateli posłusznych ich kapitalistycznej ideologii i utrzymania ich władzy finansowej.
Chcieli, aby te instytucje głosiły standardowe religijne mitologie patriotyzmu i demokracji, ale także wartości pracy dzieci, płacy niewolniczej, klątwy wobec związków zawodowych i sprzeciwu wobec płacy minimalnej, jako schemat utrzymywania dysproporcji w dochodach, zasadniczo w celu wpajania postaw społecznych które służyłyby zapobieganiu jakiemukolwiek transferowi bogactwa do mas. Te elity przemysłowe i finansowe odegrały ogromną rolę w transformacji amerykańskiego systemu edukacyjnego, po pierwsze dzięki kontroli finansowej, a po drugie dzięki władzy projektowania i kontrolowania ideologii, które pojawiły się w programach nauczania, przygotowując grunt pod dzisiejsze metody amerykańskiej edukacji , w szczególności amerykańskich szkół biznesu.( 1 )
Oczywiście we wszystkich krajach system edukacyjny jest jedną z podstawowych instytucji kontroli społecznej, ale z pomocą Lippmana i Bernaysa Stany Zjednoczone wykroczyły daleko poza cywilizowane normy. Zarówno w przypadku szkół podstawowych, jak i średnich intencją było ustanowienie kontroli społecznej poprzez wytworzenie silnego poczucia narodowej tożsamości i spójności, co między innymi doprowadziło do masowej histerii amerykańskiego patriotyzmu, tak dziś widocznej. Nie jest powszechnie uznawany fakt, że wszechobecna i wszechobecna patologiczna amerykańska odmiana patriotyzmu jest niezwykle potężnym mechanizmem kontroli społecznej, do tego stopnia, że niewielu Amerykanów byłoby gotowych sklasyfikować siebie jako „niepatriotycznych”. Ale bycie patriotą na wzór amerykański oznacza, że trzeba zdecydowanie dostosować swoje interesy do rządzącej elity. W Ameryce,2 ) ( 3 ) ten patriotyzm, amerykański sposób bycia dumnym ze swojego kraju, zmusza masy do sprzymierzania się z władzami rządzącymi, a to daje rodzaj wiecznej kontroli. Powiedział, że ta oszukańcza propaganda istnieje od tak dawna, że niewielu jest świadomych, jak do niej doszło, a nawet, że istnieje. Swój komentarz zakończył spostrzeżeniem, że gdyby media poinformowały ludzi o tej podstępnej kontroli, straciłyby one na mocy. Ale media, które same są sprzymierzone z władzami rządzącymi, odmawiają zajęcia się tą sprawą.
Celem uniwersytetów, zdaniem tych przemysłowców i bankierów, było rozwinięcie poprzez indoktrynację pewnego rodzaju elity zarządzającej zdolnej do kontrolowania społeczeństwa w sposób najbardziej użyteczny dla 1% najlepszych. Pod koniec pierwszej wojny światowej świat był w ferworze masowej industrializacji i urbanizacji, co powodowało napięcia społeczne wynikające z problemów związanych z nierównością i prawami obywatelskimi, a niepokoje społeczne były już narastającym problemem. Aby sobie z tym poradzić, amerykańskie uniwersytety rozwinęły (pod kierunkiem Lippmana i Bernaysa) to, co nazwali „naukami społecznymi”, takimi jak socjologia i psychologia, w celu wytworzenia kadry „inżynierów i techników społecznych” zajmujących się tymi problemami i kontrolujących amerykańskie społeczeństwo. „Tajny rząd” wierzył, że psychologia, z technikami tak umiejętnie zastosowanymi przez Bernaysa, może „być instrumentalny dla osiągnięcia demokratycznego porządku społecznego i kontroli”. Teoria głosiła, że jednostki w społeczeństwie nie były „dobrze przystosowane” i że propagandę można było wykorzystać do ich odpowiedniego „dostosowania”. Od tego momentu, z systemem edukacyjnym jako głównym instrumentem, Stany Zjednoczone przekształciły się w społeczeństwo inżynierii społecznej i kontroli, stosując metody Bernaysa bezpośrednio na uczniach szkół podstawowych, średnich i uniwersytetach, aby kształtować i manipulować publicznym postrzeganiem i przekonaniami w sposób najbardziej przydatne dla tajnego rządu i kontrolowanych przez niego wielonarodowych korporacji. Ani dobro narodu, ani dobro jego obywateli nie zostały wymienione jako priorytety. Oczywiście sama edukacja stała się chora i zepsuta przez te środki. Teoria głosiła, że jednostki w społeczeństwie nie były „dobrze przystosowane” i że propagandę można było wykorzystać do ich odpowiedniego „dostosowania”. Od tego momentu, z systemem edukacyjnym jako głównym instrumentem, Stany Zjednoczone przekształciły się w społeczeństwo inżynierii społecznej i kontroli, stosując metody Bernaysa bezpośrednio na uczniach szkół podstawowych, średnich i uniwersytetach, aby kształtować i manipulować publicznym postrzeganiem i przekonaniami w sposób najbardziej przydatne dla tajnego rządu i kontrolowanych przez niego wielonarodowych korporacji. Ani dobro narodu, ani dobro jego obywateli nie zostały wymienione jako priorytety. Oczywiście sama edukacja stała się chora i zepsuta przez te środki. Teoria głosiła, że jednostki w społeczeństwie nie były „dobrze przystosowane” i że propagandę można było wykorzystać do ich odpowiedniego „dostosowania”. Od tego momentu, z systemem edukacyjnym jako głównym instrumentem, Stany Zjednoczone przekształciły się w społeczeństwo inżynierii społecznej i kontroli, stosując metody Bernaysa bezpośrednio na uczniach szkół podstawowych, średnich i uniwersytetach, aby kształtować i manipulować publicznym postrzeganiem i przekonaniami w sposób najbardziej przydatne dla tajnego rządu i kontrolowanych przez niego wielonarodowych korporacji. Ani dobro narodu, ani dobro jego obywateli nie zostały wymienione jako priorytety. Oczywiście sama edukacja stała się chora i zepsuta przez te środki. Stany Zjednoczone przekształciły się w społeczeństwo inżynierii społecznej i kontroli, wykorzystując metody Bernaysa bezpośrednio na uczniach szkół podstawowych, średnich i uniwersytetach, aby kształtować i manipulować publicznym postrzeganiem i przekonaniami w sposób najbardziej użyteczny dla tajnego rządu i kontrolowanych przez nich wielonarodowych korporacji. Ani dobro narodu, ani dobro jego obywateli nie zostały wymienione jako priorytety. Oczywiście sama edukacja stała się chora i zepsuta przez te środki. Stany Zjednoczone przekształciły się w społeczeństwo inżynierii społecznej i kontroli, wykorzystując metody Bernaysa bezpośrednio na uczniach szkół podstawowych, średnich i uniwersytetach, aby kształtować i manipulować publicznym postrzeganiem i przekonaniami w sposób najbardziej użyteczny dla tajnego rządu i kontrolowanych przez nich wielonarodowych korporacji. Ani dobro narodu, ani dobro jego obywateli nie zostały wymienione jako priorytety. Oczywiście sama edukacja stała się chora i zepsuta przez te środki.
Socjalizm był prawdopodobnie największym wrogiem zakorzenionej zdolności bankierów i przemysłowców do grabieży narodu, a elementy takie jak płace minimalne, bezpłatna edukacja czy opieka medyczna poważnie ograniczały chciwość elit, a tym samym socjalizm szybko stał się wrogiem publicznym nr. 1 w amerykańskim systemie edukacyjnym. Przez pokolenia Bernays i jego spadkobiercy napełniali umysły i serca amerykańskich dzieci strachem przed socjalizmem, przyrównując go do bezbożnych narodów rządzonych przez brutalnych dyktatorów, których obywatele nie mieli wolności. Propaganda była niezwykle potężna, a pranie mózgu rozpoczęło się bardzo wcześnie – i tak jest do dziś. Rozważmy ten przykład z aktualnej amerykańskiej książki do szkoły podstawowej: Postawione pytanie brzmi: „Które z poniższych pasuje do socjalizmu?”, a uczeń ma do wyboru trzy możliwe odpowiedzi:
- Ustrój polityczny, w którym rządzi dyktator i nie ma swobód.
- System gospodarczy, w którym rząd jest właścicielem dużych przedsiębiorstw.
- System gospodarczy, w którym przedsiębiorstwa są własnością prywatną.
Oczywiście poprawną odpowiedzią jest „żadna z powyższych”, ale w amerykańskich szkołach pierwsze dwa złe wybory są jedynymi poprawnymi odpowiedziami, małe dzieci bardzo wcześnie uczą się, że kapitalizm prywatnego przedsiębiorstwa jest jedyną drogą do latania, socjalizm nie tylko których należy unikać, ale nawet badanie tego systemu jest równoznaczne z poszukiwaniem informacji na temat kultu Szatana. Drzwi do tych małych amerykańskich umysłów są mocno zatrzaskiwane bardzo wcześnie w życiu i nigdy więcej nie zostaną otwarte, co jest integralną częścią ich polityczno-religijnej indoktrynacji. Fałszywe zasady amerykańskiego kapitalizmu są szeroko eksponowane w czasie największej oglądalności, ponownie zamykając małe umysły na zawsze na jakiekolwiek zrozumienie tego, po co są i dlaczego są za tym. ( 4 )
Uniwersytet Yale, współpracując z ogromnymi grantami Fundacji Rockefellera, stworzył instytut propagandowy do prowadzenia praktycznych badań nad zagadnieniami „bezpośrednio związanymi z problemami indywidualnego i grupowego postępowania człowieka” oraz „skorelowania wiedzy i skoordynowania techniki w pokrewnych dziedzinach”. Deklarowanym celem było lepsze „zrozumienie ludzkiego życia”, ale intencją było wykorzystanie tego zrozumienia do kontrolowania populacji. Był projekt radiowy Uniwersytetu Princeton, mający na celu odkrycie najskuteczniejszego sposobu wykorzystania nadawania do indoktrynacji i kontroli ludności, techniki przyjęte przez VOA, Radio Wolna Europa i Radio Wolna Azja. Wygląda na to, że internet i archiwa Princeton zostały wyczyszczone z informacji na ten temat.
I rzeczywiście, Princeton było tak mocno zaangażowane w propagandę, podstępy i szpiegostwo, że dostarczało większość personelu dla OSS i CIA w okresie ich formowania się. ( 5 ) Podobnie jak w przypadku większości innych rzeczy dotyczących Stanów Zjednoczonych, amerykańskie uniwersytety były nawet znacznie gorsze niż sobie wyobrażano, będąc głęboko zaangażowanymi w morderczy program kontroli umysłu MK-ULTRA, który rozciągał się przez dziesięciolecia ( 6 ), jako część inspirowanej Bernays poszukiwanie mechanizmów kontroli populacji. W zeznaniu przed Senatem Stanów Zjednoczonych senator Ted Kennedy stwierdził, że ponad trzydzieści amerykańskich uniwersytetów i instytucji było zaangażowanych w coś, co nazwał programem „szeroko zakrojonych testów i eksperymentów”, który obejmował tajne testy narkotykowe na obywatelach wszystkich warstw społecznych, wszystkie bez ich wiedzy lub zgoda. ( 7)
Elita 1% założyła nie tylko uniwersytety, ale istniejące do dziś fundacje iw tych samych celach kontroli społecznej. Instytucje takie jak Fundacja Rockefellera, Forda i Carnegie, Rada Stosunków Zagranicznych, Komisja Trójstronna zostały stworzone przede wszystkim w celu „uwiecznienia grabieżczego bogactwa poprzez kontrolę informacji i źródeł informacji” i szybko przyjęły misje bezpośredniego wpływu i kontroli nad sposób myślenia wielu światowych przywódców lub przynajmniej wpływowych osób. Fundacja Rockefellera przoduje w zdumiewającej gamie inicjatyw kontroli społecznej, które obejmowały kontrolę populacji w prawdziwym tego słowa znaczeniu poprzez sterylizację i wojnę. Zarówno instytuty Rockefellera, jak i Carnegie finansowały i promowały praktykę eugeniki, Carnegie zalecał ogólnokrajową sieć komór gazowych w celu wyeliminowania społecznie (i ideologicznie) niezdolnych. (8 ) Cała ta pokręcona ideologia wywodzi się z tego samego źródła.
Fundacja Rockefellera w jednym reklamowanym przypadku zorganizowała dużą konferencję z „przedstawicielami niektórych z największych interesów finansowych” w USA, tj. żydowskimi europejskimi bankierami, którzy kontrolowali amerykański FED, aby promować program propagandowy mający na celu „edukację obywateli w zakresie pro- ideologii kapitalistycznej i w ten sposób łagodzić niepokoje”. Innymi słowy, stosuj metody propagandowe Freuda/Bernaysa, aby nauczyć klasę robotniczą, aby pozostała biedna z korzyścią dla elit korporacyjnych i bankierów. Ta grupa uważała, że potrzebuje „biura reklamy”, które mogłoby „korygować popularną dezinformację” poprzez dostarczanie „stałego strumienia prawidłowych informacji” dostarczanych niższym i średnim klasom na temat ich właściwego miejsca w społeczeństwie. Następnie przystąpili do tworzenia potężnej organizacji badawczej do badania „problemów społecznych” oraz „przyczyn społecznego i ekonomicznego zła”,
Wszystkie tak zwane fundacje i think tanki utworzone w ciągu ostatniego stulecia miały wspólny cel kierowania społeczeństwa i myśli społecznej na pożądane tory oraz realizowania masowych planów inżynierii społecznej, ostatecznie korumpując system edukacyjny i kooptując wszystkie powstające ruchy społeczne dla korzyść tajnego rządu Bernaysa. Społeczeństwo amerykańskie, przede wszystkim poprzez system edukacyjny i wykorzystanie nowych nauk społecznych, było niemal całkowicie odtwarzane, aby służyło swoim ostatecznym panom.
Notatka z archiwów historycznych Rockefellera ujawniła obawę, że ich cele mogą stać się publicznie znane i zostać „błędnie zinterpretowane”, ponieważ opinia publiczna w naturalny sposób sprzeciwiłaby się takiemu tajnemu programowaniu. Senatorowie i kongresmeni słusznie obawiali się, że te fundacje są niebezpieczne dla ich społeczeństwa i formy rządu, i zalecali ich zniesienie, ale wybrana część rządu nigdy nie miała władzy kontrolowania tajnego rządu. Kongres Stanów Zjednoczonych stwierdził, że te fundacje, ze swoim bogactwem i wpływami, stanowią „poważne zagrożenie dla dobrobytu społeczeństwa” i zostaną użyte nie tylko do wpływania na rząd i kontrolowania go, ale także do zmiany jego formy. I spróbuj zmienić jego formę.
Jest to jeden z powodów, dla których większość uniwersyteckich szkół biznesu jest finansowana (i nazwana na cześć) przez swoich dobroczyńców: pieniądze kierują, a nawet określają program nauczania. Wiele amerykańskich uniwersytetów jest dziś jedynie sługami dużych firm przemysłowych, praktycznie wszystkie ich możliwości badawcze są zaprzęgnięte w pogoń za patentami komercyjnymi lub odkryciami o wartości wojskowej, a edukacja studentów staje się coraz bardziej odległa i gorsza. W końcu praktyki propagandowe Bernaysa i prywatne finansowanie edukacji służące prywatnym, ukrytym interesom stały się jednym i tym samym, machiną propagandową pochłaniającą samą edukację w celu „dostosowania” populacji w celu wyeliminowania „dezinformacji” i zastąpienia go „stałym strumieniem prawidłowych informacji”, jednocześnie stanowczo tłumiąc wszelkie sprzeczne myśli.
Co ciekawe, zniewolenie za długi jest jedną z głównych form kontroli społecznej iz tego powodu zawsze było mocno promowane w Stanach Zjednoczonych, a korzyści finansowe dla prywatnych bankierów są dodatkowym plusem. Nowi absolwenci uniwersytetów, którzy mają 200 000 dolarów długu, właściciele domów z ogromną hipoteką, najemni niewolnicy z wysokimi saldami na kartach kredytowych, raczej nie będą ryzykować swojej kariery i środków do życia, otwarcie kwestionując system. Kiedy cały naród jest mocno zadłużony, ludzie nie mogą sobie pozwolić na bunt. Łagodność i cisza są warunkiem przetrwania, zwłaszcza przy niemal całkowitym braku związków zawodowych. W ten sposób amerykańska machina propagandowa zniechęcała do oszczędzania i zachęcała do konsumpcji na kredyt. Było to o tyle prawdziwe, że już w latach dwudziestych XX wieku aż 90% wszystkich głównych przedmiotów, takich jak domy, samochody, meble i sprzęt kupowany w USA, kupowano na kredyt.9 )
- Zwracając się do handlu
Lippman i Bernays zwrócili również uwagę na manipulację i kontrolę postaw społecznych wobec reklamy i handlu, dlatego iw jaki sposób ogromna machina propagandowa przekształciła amerykańską kulturę w materialistyczne społeczeństwo konsumpcyjne. Orientacja konsumpcyjna została stworzona wyłącznie w celu transferu bogactwa do górnego 1%, który posiadał większość środków produkcji i który przede wszystkim odniósłby korzyści, w większości tych samych ludzi, którzy tworzyli „niewidzialny rząd” Bernaysa. Łatwość i potencjał publicznej manipulacji rozpaliły wyobraźnię tych, którzy kontrolowali banki i międzynarodowe korporacje, ich umysły otworzyły się na ogromny potencjał zwiększenia sprzedaży poprzez przekształcenie Amerykanów w odpowiednio uwarunkowanych konsumentów.Zdali sobie sprawę, że gdyby mogli uwarunkować reakcje emocjonalne w podświadomości populacji amerykańskiej bez świadomości ludzi, mogliby mocno kontrolować postawy i nawyki zakupowe całego narodu. I oczywiście taki był właśnie skutek tego, że dzisiejsza gospodarka USA jest uzależniona przez 75% swojego życia od wydatków konsumpcyjnych, a Amerykanie ogłaszają ten dziwaczny stan jako uniwersalną wartość i wolę Boga.
Po swoich sukcesach politycznych Bernays założył sklep na Madison Avenue i już na początku lat dwudziestych XX wieku robił dla amerykańskich produktów i promował to, co zrobił dla marketingu wojennego, to znaczy używał propagandy do manipulowania i kontrolowania publicznego postrzegania i zachowania, w w tym przypadku nie tylko kreować bezmyślnych konsumentów, ale sfabrykować i trwale zaszczepić w amerykańskim umyśle mit marek. Bernays szybko przyciągnął więcej klientów korporacyjnych, niż mógł obsłużyć, a większość dużych firm potykała się o siebie, aby wykorzystać siłę propagandy i kontrolę umysłu do grabieży rachunków bankowych kraju.
Reklama i agencje
W 1957 roku Vance Packard opublikował bestsellerową książkę zatytułowaną „The Hidden Persuaders”, która szczegółowo ujawniła, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystywali psychologów i psychiatrów stosując manipulacyjne metody Bernaysa, aby wykorzystać nasze nieświadome pragnienia w celu „przekonania” nas do zakupu produktów oni sprzedawali. ( 10 ) ( 11 ) Cały przemysł reklamowy uległ temu syreńskiemu zewowi i dziś jest gniazdem szczurów (często) nagannej manipulacji społeczeństwem. Agencje reklamowe organizowałyby „grupy fokusowe”, na których potajemnie rejestrowały gospodynie domowe i inne osoby omawiające swoje najskrytsze uczucia, myśli i pragnienia w wielu sprawach, a następnie wykorzystywały te informacje do obalenia tych informacji i manipulowania ludźmi, aby kupowali wszystko, co chcieli sprzedać.
Jednym z przypadków, które napotkałem na swojej ścieżce, był kontakt z tablicami fabularnymi zagranicznej agencji reklamowej w Szanghaju, której zadaniem była pomoc amerykańskiemu bankowi w sprzedaży kart kredytowych dla młodych Chińczyków. Byłem przerażony tym, co zobaczyłem. Manipulacja była dla mnie nie tylko obrzydliwa, ale i obsceniczna. Ktoś wydał prawdziwe pieniądze, aby wytropić ukryte pragnienia, lęki i aspiracje młodych Chińczyków, i wykorzystał tę wiedzę do splądrowania ich kont bankowych. Wnioski były takie, że ci młodzi ludzie, absolwenci uniwersytetów, byli teraz w epoce rosnącej zamożności i pragnęli być uznawani za więcej niż obywateli krajów trzeciego świata, w pewnym sensie być postrzegani jako godni równych młodym ludziom innych narodów . Mieli siłę nabywczą, ogólnie dobry gust i chcieli być docenieni jako wartościowi konsumenci. Zalecenia były zaskakujące. „Powiedz mu, że jest królem. Użyj sloganu „Świat czeka na Ciebie” i „Z naszą kartą kredytową możesz mieć wszystko teraz”. Spraw, by poczuł się ważny i uznany, że jest ceniony, ponieważ jest Chińczykiem”. A ponieważ ten młody człowiek prawdopodobnie pochodził z rodziny jednodzietnej, w której jego życzenia były ważne, „Zrób wszystko, co możliwe, aby promować postawę „ja, ja, ja, więcej, więcej, więcej”.
Natknąłem się na to przypadkowo i wymieniłem e-maile z młodym Chińczykiem na ten temat. Nie mogę zlokalizować mojego oryginalnego e-maila, ale z pamięci napisałem do niego:
„Karta kredytowa to nie magia i nie jest darmowa. To pożyczone pieniądze, które będziesz musiał spłacić po wysokim oprocentowaniu. Bez względu na to, co ci powiedzą, nie możesz mieć wszystkiego, nie teraz i nie bez pracy i oszczędzania na to. Poza tym nie jesteś królem. Jesteś nikim. Jesteś tylko kolejnym głupim dzieciakiem z kartą kredytową, jednym z 300 milionów takich jak ty. Z przykrością muszę ci powiedzieć, że świat na ciebie nie czeka. Świat nawet nie wie, że istniejesz, a gdyby wiedział, to by go to nie obchodziło. Taka jest prawda. Sugeruję, abyście to zaakceptowali i odpowiednio postępowali”.
Amerykański przemysł samochodowy
Postępowanie tych propagandzistów, poczynając od wojny marketingowej Lippmanna i Bernaysa dla Rothschilda i innych ich panów w Londynie, było ewidentnie szaleńczym przestępstwem. Nie ma sposobu, aby nadać pozytywny obrót ludziom, którzy prowokują wojnę światową dla ich prywatnych korzyści, ale trudniej jest pojąć, że ich zachowanie w sferze komercyjnej było (i nadal jest) nie mniej szalone pod względem kryminalnym. Jednym z przykładów jest amerykański przemysł samochodowy i amerykański romans z samochodami.
To długa i interesująca historia, którą szczegółowo omówiłem tutaj ( 12). Krótko mówiąc, w latach dwudziestych świat masowo zwracał się ku samochodom elektrycznym, a pojawienie się niedrogiego elektrycznego transportu publicznego było dzwonem śmierci dla samochodów napędzanych benzyną. General Motors i główne firmy naftowe stanęły w obliczu wielu kryzysów i przystąpiły do jednego z największych oszustw kryminalnych w historii, zabijając samochód elektryczny i transport masowy w USA. Ale nie poprzestali na tym. Życie w wielu największych miastach świata jest wygodne i przyjemne bez samochodu, częściowo dzięki doskonałemu transportowi zbiorowemu, a częściowo obszarom miejskim przeznaczonym do życia ludzi, a nie samochodów. Ale nie w USA. GM i jego przyjaciele przeniknęli na wydziały planowania obywatelskiego głównych uniwersytetów amerykańskich i propagowali budowę przedmieść – które istnieją tylko w Ameryce Północnej, fizycznie oddzielając życie, miejsc pracy i sklepów, aby wprowadzić obowiązek posiadania samochodu. Przekupili również i wymusili na rządzie USA, aby porzucił transport kolejowy i zainwestował wyłącznie w autostrady, ponownie wprowadzając obowiązek posiadania prywatnego samochodu. Długoterminowe negatywne skutki tego bezlitosnego spisku korporacyjnego są dosłownie nie do obliczenia. Potem włączyła się publiczna propaganda:
„America’s Love Affair with the Automobile” jest przedstawiana jako wyraz niepodległej i miłującej wolność Ameryki, w której niedrogi transport masowy nie rozwinął się dzięki indywidualności i pragnieniu wolności Amerykanów, ale to mit propagandowy, kłamstwo na ogromną skalę . Dzisiejsza kultura samochodowa w USA była wynikiem masowego spisku, podobnie jak społeczeństwo konsumpcyjne, narzuconego niczego niepodejrzewającemu narodowi za pomocą oszustwa i propagandy. Po dokonaniu masowego oszustwa naród amerykański był przez pokolenia komplementowany za swój indywidualizm, ducha przygody i umiłowanie wolności i niezależności oraz za wybory, które, jak wierzyli, dokonali, ale zostały dokonane za nich przez innych. Tutaj, jak na żadnym innym rynku, tak nie jest prawdą, że byli kapitalistami Bernaysa sprzedając „nie tyle produkty, co same emocje, psychologicznie łącząc akt zakupu samochodu z fałszywie wytworzonym poczuciem pewności siebie, wolności, szczęścia, siły i niezależności, wiążąc samą tożsamość Amerykanów z zakupem samochodu” . ( 13 )
DOBRA KONSUMPCYJNE
Nestlé i firmy produkujące mleko dla niemowląt
Mleko matki jest powszechnie uznawane za znacznie lepsze niż sztuczne mleko w proszku dla niemowląt, ponieważ jest naturalnie sterylne i zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze, a jednocześnie, co bardzo ważne, dostarcza dziecku wielu przeciwciał, które zapewniają odporność na wiele chorób wieku dziecięcego. Niemal wszystkie matki są w stanie karmić piersią swoje dzieci, które chorują wtedy znacznie rzadziej niż dzieci karmione sztucznym mlekiem w proszku. Od dawna udowodniono, że karmienie butelką sztucznym mlekiem stwarza coraz większe zagrożenia, gdy matki mają słaby dostęp lub nie mają dostępu do niezbędnych sterylnych urządzeń.
UNICEF i wiele innych organizacji zajmujących się zdrowiem stwierdziło, że około 1,5 miliona dzieci umiera każdego roku z powodu prostych dolegliwości, takich jak biegunka, częstych u dzieci pijących sztuczne mleko w proszku, ale prawie nigdy nie zdarza się to dzieciom karmionym piersią. WHO i wiele innych organizacji międzynarodowych twierdzi, że „ponad 4000 dzieci umiera każdego dnia w biednych krajach, ponieważ nie są karmione piersią. To nie przypuszczenia, to fakt”. Od zakończenia II wojny światowej około 50 milionów niemowląt zmarło z tej jednej przyczyny, ale Nestlé, Danone, Wyeth, Mead Johnson i Abbott przynoszą ogromne zyski.
W jednej z najbardziej zbrodniczych i antyludzkich kampanii Bernaysa i jego spadkobierców, kilku przemysłowców sprzysięgło się w celu stworzenia karygodnej ofensywy propagandowej, aby przekonać matki na świecie, zwłaszcza te w krajach nierozwiniętych, do unikania karmienia piersią swoich dzieci. Był to bezpośredni i celowy atak na jedną z najbardziej podstawowych funkcji człowieka, przy jednoczesnym zignorowaniu ogromnych kosztów ludzkich w postaci zgonów niemowląt i chorób, za które w większości przypadków są one bezpośrednio (lub przynajmniej pośrednio) odpowiedzialne.
Korzystali z usług tysięcy lekarzy, psychologów i psychiatrów oraz personelu marketingu, aby dowiedzieć się, jak wniknąć w psychikę świeżo upieczonej matki, aby zniechęcić ją do karmienia piersią własnego dziecka. Pamiętam, jak widziałem w kilku biednych krajach billboardy reklamujące mleko dla niemowląt, na których widniały zdjęcia „żółtowłosych bogiń”. Podstawowym przesłaniem było: „ Piękne białe kobiety nie karmią piersią swoich dzieci. Tylko wy, zacofani, niewykształceni i ignoranccy brunatni wieśniacy to robicie”. A to z reklamy radiowej firmy Borden milk z lat pięćdziesiątych XX wieku, która odtwarzała tę krótką piosenkę: „Dziecko umrze, ponieważ pierś matki się wyczerpała. Mamo o mamo dziecko płacze. Jeśli chcesz, aby Twoje dziecko wyzdrowiało, daj mu mleko KLIM”. ( 14) Kierownictwo i personel firm produkujących mleko dla niemowląt, takich jak Nestlé, jest jeszcze bardziej zdeformowany moralnie niż firmy Big Pharma (która często jest własnością i jest kontrolowana przez tych samych ludzi) i udowodniła, że zrobi wszystko, co konieczne, zastosuje każdą taktykę, która przyniesie sprzedaży, całkowicie nie zważając na prawo, etykę czy moralność.
Pierwszym klientem korporacyjnym Bernays był Proctor and Gamble (P&G), klient, który całym sercem popierał jego metody, a ich związek trwał ponad 30 lat, a firma P&G przyjęła model marketingowy oparty na propagandzie opartej na manipulacji psychologicznej. ( 15) Chińskie matki wolały zmywalne pieluchy tetrowe, stanowczo sprzeciwiając się działaniom marketingowym P&G na rzecz plastikowych pampersów, więc P&G wydało miliony na psychologów i psychiatrów, którzy próbowali zidentyfikować ukryte lęki i słabości chińskich matek, aby na nich żerować. I znaleźli to, czego potrzebowali: troskę matek o zdrowie dziecka, jego długofalowy rozwój i powodzenie w życiu. Następnie firma P&G stworzyła scenariusz oparty na twierdzeniach, że dłuższy sen nie tylko poprawi zdrowie dziecka, ale zaowocuje „poprawą rozwoju poznawczego i osiągnięć w nauce”, tym samym przypuszczalnie gwarantując bogactwo i udaną karierę. Opracowali „badania” z „wynikami naukowymi”, które wydawały się ewidentnie fałszywe, twierdząc, że chińskie dzieci noszące Pampersy zasypiały o 30% szybciej niż dzieci noszące pieluchy tetrowe, a ponadto, że ich sen podczas noszenia pieluch Pampers będzie miał „50% mniej zakłóceń”. (16 ) W wewnętrznym filmie promocyjnym pracowników P&G jeden z menedżerów marki Pampers chwalił się swoim psychologicznym oszustwem, mówiąc: „Naprawdę musieliśmy zmienić sposób myślenia i uświadomić [chińskim matkom], że używanie pieluchy nie jest dla ciebie wygodą – rozwój dziecka. Mówię o braniu produktu i dosłownie zmienianiu zachowań konsumentów, aby stworzyć dla niego rynek”. Poprzez tę nagannie fałszywą propagandę firma P&G „wychowywała” matki, aby wierzyły, że noszenie pieluch jednorazowych radykalnie poprawi rozwój umysłowy ich dzieci. I przechwalając się tym, jak sprytnie to robią. ( 17 )
Lalka Barbie to podobna historia, produkt nigdy nie przeznaczony dla dzieci. Barbie była zabawką erotyczną o imieniu Lili, stworzoną w Szwajcarii w latach pięćdziesiątych XX wieku i popularną głównie wśród zboczonych samotnych mężczyzn w Europie. Ruth Handler, żydowsko-amerykańska kobieta, która wraz z mężem była właścicielką niewielkiej wówczas firmy o nazwie Mattel Toys, była na wakacjach w Niemczech i najwyraźniej zakochała się w tej lalce, przywiozła ją do Stanów Zjednoczonych i zaczęła sprzedawać jako „ bardziej dojrzały” towarzysz dla małych dziewczynek „odkrywających kobiecość”. Matki były albo zaniepokojone, albo przerażone, zwłaszcza że „dojrzałe” ciało Barbie było „na granicy pornografii” i postrzegane jako poważne zagrożenie „potencjalnie niszczące psychikę młodych dziewcząt”. Pogląd ten jest nadal bardzo mocno podtrzymywany przez miliony matek na całym świecie, które zakazały tej lalki ze swoich domów. Ale Handlarz, przyjmując metody propagandowe Bernaysa, zatrudnił psychiatrów, aby nauczyli się, jak zmienić wartości amerykańskich matek, aby wprowadzić tę lalkę na rynek. Rada polegała na tym, aby poinstruować matki, aby postrzegały Barbie jako „narzędzie do uczenia swoich córek znaczenia wyglądu i kobiecości”. Właśnie tego potrzebowała każda 3-letnia dziewczynka, aby wyrosła na zdrową młodą kobietę – plastikową lalkę z dużym biustem i sportowy samochód. Zawsze nienawidziłem tej lalki.
Nie trzeba przypominać, że Starbucks oferuje jedne z najgorszych kaw na świecie, co jest naturalne, ponieważ zostało zaprojektowane tak, aby odpowiadało amerykańskim gustom. Ale możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że Starbucks nie sprzedaje już kawy; teraz sprzedają „doświadczenia”. Sprzedawcy i reklamodawcy, wspierani i podżegani przez propagandystów i ich freudowskie pochodzenie, doszli do wniosku, że istnieje jeszcze lepszy sposób grabieży kont bankowych niż oferowanie fałszywych towarów na kredyt. Ich zdaniem sklepy kiedyś sprzedawały towary (ziarna kawy), potem stały się „firmami usługowymi” (kawiarniami), w których towar był standaryzowany, a wyróżniającą go atrakcją dla konsumentów była jakość obsługi. Nieodłącznym elementem tej zmiany była degradacja towaru – który był kosztowny – i zastąpienie go „usługą”, która kosztuje tylko sztuczny uśmiech.
Teraz potomstwo Lippmana i Bernaysa wydaje ogromne pieniądze na psychologów i psychiatrów, aby dokładnie zgłębili, na czym polega chodzenie do Starbucksa lub Wal-Martu, które może wywołać „pozytywną reakcję emocjonalną”. Tak, wiem. Prawie się zakrztusiłem pisząc to zdanie, ale ci ludzie są poważni. Chcą zidentyfikować podstawowe bodźce, a następnie sfabrykować okoliczności, próbując sprowokować tę reakcję. Jeśli się powiedzie, fałszywy towar i fałszywa usługa mogą zniknąć i zostać zastąpione fałszywym doświadczeniem emocjonalnym, które będziesz cenić i któregoś dnia z ekscytacją będziesz odnosić się do swoich wnuków. To wszystko jest fałszywą rzeczywistością stworzoną z wymyślonych doświadczeń, które nie są prawdziwe, ale Amerykanie są już na międzynarodowych trasach wykładowych, promując nowe podejście marketingowe. I to wszystko jest fałszywe, w taki sam sposób, w jaki większość Ameryki jest fałszywa. Amerykanie promujący ten nowy pogląd wydają się nie być w stanie rozpoznać, że jakakolwiek część ich nowej Biblii jest sprzeczna z rzeczywistością, i reagują z urazą, gdy Europejczycy mówią im: „Wy, Amerykanie, stawiacie na obraz zamiast na rzeczywistość. Wszystko w tobie jest fałszywe i powierzchowne. Wy ludzie żyjecie w stereotypie”.
To prawda, że siedzenie w kawiarni w Wiedniu lub w kawiarni na chodniku w Rzymie może być cennym doświadczeniem, generowanym przez dziesiątki, a może nawet setki uroczych drobnych szczegółów, które składają się na prawdziwe docenienie jednej z małych przyjemności życia. Ale te cudowne małe doświadczenia nie mogą być sfabrykowane i nadal generują przyjemność życia, z wyjątkiem może Amerykanów, którzy najwyraźniej całkowicie stracili zdolność odróżniania skwierczenia od steku i dla których jedyna prawdziwa rzeczywistość jest powierzchowna. Nie ma nic złego w pragnieniu, aby klienci mieli dobre doświadczenia, ale amerykański stosunek do ich tworzenia nie jest autentyczny ani szczery; jest tania, fałszywa i sztuczna, psycho-indukowana reakcja emocjonalna na fałszywą rzeczywistość. Zamiast próbować zrozumieć, jak dać klientom prawdziwą, autentyczną, przyjemnego doświadczenia, jakie otrzymaliby w Wiedniu czy Rzymie, Amerykanie wydają miliony, próbując zrozumieć, jak wytworzyć u swoich klientów sztuczne „odczucia” doświadczenia, nie dając im w rzeczywistości niczego. Trzeba się zastanowić, o czym, do diabła, myślą Amerykanie, co się dzieje w ich umysłach. A jeśli ktoś potrzebuje „doświadczenia” tak bardzo, że musi iść do Starbucksa lub Wal-Martu, aby je znaleźć, tak naprawdę potrzebuje życia.
Mógłbym kontynuować, ale te przypadki ilustrują punkt, który chcę poruszyć. Był czas, kiedy producenci koncentrowali się na wytwarzaniu produktów, które ludzie chcieli kupować, ale po sukcesie pokręconej i manipulacyjnej „propagandy” Bernaysa zatrudniają teraz psychologów i psychiatrów, aby badali ludzką psychikę i znajdowali sposób na trwałą zmianę (i skorumpowany) ludzki umysł, aby kupował wszystko, co ci ludzie chcą sprzedać. Jest tego znacznie więcej, w tym koncepcja brandingu, którą omówię w późniejszym eseju.
Przejrzyjmy. Na początku XX wieku Lippman i Bernays nauczyli się z doświadczenia metod tworzenia rozległych, fałszywych i emocjonalnie prowokujących obrazów oraz używania tej sfabrykowanej mitologii do kontrolowania percepcji oraz manipulowania opiniami i zachowaniami populacji całego narodu. Po raz pierwszy zrobiono to w celach politycznych w czasie wojny, aby wywołać ogromną nienawiść rasową i popchnąć naród do wojny, ale najwyraźniej w równym stopniu odnosiło się to do ambicji politycznych i handlowych. W tym samym czasie bogata elita narodu stworzyła wyższe szczeble amerykańskiego systemu edukacyjnego, który używał zasadniczo tych samych zasad, aby okopać się na zawsze, utrzymując oszołomione stado jako rodzaj feudalnej kolonii zubożałych konsumentów. Kontrolujący banki i wielkie korporacje nie poprzestali na systemie edukacyjnym, gdy zdali sobie sprawę z szerszych możliwości oddziaływania na ludność poprzez ogólnokrajową skalę propagandy udającej reklamę, co z kolei doprowadziło do powstania i szybkiego rozwoju amerykańskiej reklamy przemysł oparty prawie wyłącznie na zasadach określonych przez Lippmana i Bernaysa. Wtedy mieliśmy media, poczynając od prasy i radia, ale szybko włączając filmy, a następnie telewizję, będące wehikułami, za pomocą których ten wielki plan kontroli populacji miał zostać wykonany. co z kolei doprowadziło do powstania i szybkiego rozwoju amerykańskiego przemysłu reklamowego opartego niemal wyłącznie na zasadach określonych przez Lippmana i Bernaysa. Wtedy mieliśmy media, poczynając od prasy i radia, ale szybko włączając filmy, a następnie telewizję, będące wehikułami, za pomocą których ten wielki plan kontroli populacji miał zostać wykonany. co z kolei doprowadziło do powstania i szybkiego rozwoju amerykańskiego przemysłu reklamowego opartego niemal wyłącznie na zasadach określonych przez Lippmana i Bernaysa. Wtedy mieliśmy media, poczynając od prasy i radia, ale szybko włączając filmy, a następnie telewizję, będące wehikułami, za pomocą których ten wielki plan kontroli populacji miał zostać wykonany.
Podsumowując, mamy do czynienia z wielkim spiskiem stosunkowo garstki ludzi, mającym na celu manipulowanie i kontrolowanie percepcji i przekonań całego narodu, wyłącznie w perwersyjnych celach. Być może słowo „spisek” jest nieprecyzyjne, ponieważ te kategorie graczy działały w pewnym sensie niezależnie lub przynajmniej w różnych sferach, takich jak reklama i kontrola mediów lub edukacja i polityka, ale wynik netto nie różni się od tego, co miałoby miejsce, gdyby istniała ściśle zorganizowana konspiracja. Z pewnością każdy wiedział, co robi drugi, i byłby w pełni świadomy efektów ich połączonych wysiłków. Jeśli połączymy te kropki, mamy europejskich żydowskich bankierów i ich wiele wielkich korporacji,
W każdym przypadku nie było troski o dobro ludu lub narodu, nie przywiązywano wagi do ludzkiego życia, ludzkiego doświadczenia ani ludzkiego środowiska. Chodziło tylko o pieniądze, które miały pochodzić z kontroli społecznej. Lippman i Bernays odeszli, ale ich ostoja niemoralnych, manipulacyjnych i oszukańczych praktyk jest tak samo zjadliwa jak zawsze. Jak powiedział nam Szekspir w Juliuszu Cezarze: „Zło, które czynią ludzie, żyje po nich; dobro jest często chowane wraz z ich kośćmi”.
Online:
Wprowadzenie – Jeśli Ameryka się rozpadnie…
Bernays i propaganda – część 1 z 5
Bernays i Propaganda – Część 2 z 5 – Marketing wojny
Bernays i Propaganda – Część 3 z 5 –– Kontrola demokracji
Bernays i Propaganda – Część 4 z 5 – Przejście do edukacji i handlu
*
Pisma pana Romanoffa zostały przetłumaczone na 30 języków, a jego artykuły zostały opublikowane na ponad 150 obcojęzycznych portalach informacyjnych i politycznych w ponad 30 krajach, a także na ponad 100 anglojęzycznych platformach. Larry Romanoff jest emerytowanym konsultantem ds. zarządzania i biznesmenem. Zajmował stanowiska kierownicze wyższego szczebla w międzynarodowych firmach konsultingowych i był właścicielem międzynarodowego biznesu importowo-eksportowego. Był profesorem wizytującym na Uniwersytecie Fudan w Szanghaju, prezentując studia przypadków w sprawach międzynarodowych starszym klasom EMBA. Pan Romanoff mieszka w Szanghaju i obecnie pisze serię dziesięciu książek ogólnie związanych z Chinami i Zachodem. Jest jednym ze współautorów nowej antologii Cynthii McKinney „When China Sneezes”.
Jego pełne archiwum można zobaczyć na https://www.moonofshanghai.com/
i https://www.bluemoonofshanghai.com/
Można się z nim skontaktować pod adresem: 2186604556@qq.com
Notatki
(1) https://www.moonofshanghai.com/2020/04/substandard-education-in-america.html
(2) https://www.libertarianism.org/people/george-seldes
(3) https://www.amazon.com/You-Cant-That-Attempting-Patriotism/dp/1332838243
(4) https://www.moonofshanghai.com/2020/04/what-is-difference-between-capitalism.html
(5) https://paw.princeton.edu/article/p-source
(6) https://www.moonofshanghai.com/2020/07/cia-project-mk-ultra-july-2-2020.html
(7) https://ascensionglossary.com/index.php/Project_MKUltra
(8) https://www.moonofshanghai.com/2020/07/the-pleasures-of-depopulating-earth.html
(9) https://www.moonofshanghai.com/2020/04/lets-have-financial-crisis-first-we.html
(10) https://www.amazon.com/Hidden-Persuaders-Vance-Packard/dp/097884310X
(11) https://www.nurturedevelopment.org/blog/the-7-tactics-of-hidden-persuaders/
(12) https://www.moonofshanghai.com/2020/04/the-american-love-affair-with.html
(13) Ten cytat nie jest oryginalny, ale zgubiłem źródło.
(14) https://www.moonofshanghai.com/2020/10/en-larry-romanoff-nestle-murdering-with.html
(16) http://www.cbsnews.com/news/how-pg-brought-the-diaper-revolution-to-china/
(17) http://www.forbes.com/sites/china/2010/04/27/how-procter-and-gamble-cultivates-customers-in-china/
Oryginalnym źródłem tego artykułu jest The Saker Blog
Źródło https://www.bluemoonofshanghai.com/politics/1786/