PROJEKT INVICTUS: WEWNĄTRZ BRYTYJSKIEJ KAMPANII ZWALCZANIA PRAW CZŁOWIEKA W CELU SZPIEGOWANIA UCHODŹCÓW
Autor, Kit Klarenberg
Dokumenty, które wyciekły, przejrzane przez MintPress ujawniają, jak brytyjskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych potajemnie szpiegowało smartfony uchodźców pod pozorem „zwalczania handlu ludźmi”.
ostatnich miesiącach wojna rządu brytyjskiego z uchodźcami obejmowała nieustanny zalew ksenofobicznej retoryki ze strony ministrów oraz łamanie praw człowieka, potępione przez ONZ ustawodawstwo w postaci ustawy o nielegalnej migracji, i najwyraźniej nasila się z każdym mijającym dniem .
Pomimo sprzeciwu opinii publicznej i niektórych części mediów, ten zjadliwy animus cieszy się poparciem ponadpartyjnym i prawdopodobnie będzie kluczowym polem bitwy w następnych wyborach powszechnych. Konserwatyści i laburzyści już teraz walczą o to, aby udowodnić, co może być skuteczniejszym barbarzyństwem i uniemożliwić największej liczbie uchodźców dotarcie do brytyjskiej ziemi. W międzyczasie migranci próbujący przekroczyć kanał La Manche rutynowo umierają w drodze.
MintPress News może wyłącznie ujawnić dotychczas tajny wymiar przerażającego wykorzystywania uchodźców w Londynie. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych szpieguje ich smartfony i ruchy, mając nadzieję, że doprowadzą władze do przemytników ludzi i „zorganizowanych grup przestępczych”.
Brytyjska nieświadoma i niedobrowolna rekrutacja uchodźców jako urządzeń do śledzenia życia jest prowadzona z umyślnym naruszeniem krajowych i międzynarodowych przepisów o ochronie danych. Może też naruszać Europejską Konwencję Praw Człowieka.
Nie jest jasne, kiedy iw jaki sposób Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zastosowało ten potworny fortel. Jednak dokumenty, które wyciekły, przejrzane przez MintPress News, wskazują, że program próbny, nazwany „Projekt INVICTUS”, został uruchomiony w listopadzie 2021 r. Prywatna firma wywiadu wojskowego Prevail Partners prowadziła działania w imieniu Clandestine Channel Threat Command , jednostki Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, która „przynosi wspólnie z całym rządem, aby położyć kres rentowności szlaku małych łodzi”.
„NIEDOJRZAŁY KOMERCYJNIE”
„Raport ze wstępnych wrażeń” dotyczący „głównych tematów” tego procesu, którego autorem był miesiąc później Prevail, określa jego wymiary. Po pierwsze, potrzeba zachowania najwyższej poufności przez cały czas była szeroko rozpowszechniona:
Pod względem operacyjnym zdolność miała na celu zapewnienie punktów początkowych informacji do komórki Intelligence Fusion Cell (IFC) [biura domowego], uzupełniając inne formy danych typu open source. Koncepcja procesu przewidywała serię pasywnych „bram” do gromadzenia danych, rozmieszczonych za granicą w Belgii (operacja TARTAN) i w kraju w Wielkiej Brytanii, zbierających anonimowe dane oparte na WIFI z urządzeń związanych z nielegalną migracją i pośrednikami OCG [zorganizowanych grup przestępczych]. ”
Te „bramy” skutecznie „podsłuchiwały” urządzenia elektroniczne każdego, kto przez nie przechodził. Ta „funkcja gromadzenia danych technicznych” została dostarczona przez firmę Precog Systems , która określa się mianem „wiodącego na świecie systemu wywiadu kryminalnego”. Przez cały okres próbny Prevail współpracował z firmą „w celu wdrożenia jednostek zbierających, monitorowania, przetwarzania i analizowania danych oraz rozwiązywania problemów”.
Wspólnie zbudowali „jednostki zbierania” w trzech ośrodkach przetrzymywania i przetwarzania migrantów w południowo-wschodniej Anglii; Manson, Tug Haven i Western Jet Foil. Udali się również do Belgii, aby zainstalować jednostki i nawiązać kontakt z lokalnymi władzami w ramach projektu.
Jednak Prevail nie był pod wrażeniem wydajności Precog Systems, zauważając, że „istotne ograniczenia były widoczne w całym ekosystemie INVICTUS: w sprzęcie; wdrożenie operacyjne; organy ds. zgodności danych RODO; obowiązujące ramy uprawnień UKK; oraz dojrzałości handlowej dostawcy sprzętu do transmisji danych”.
Łącznie czynniki te oznaczały, że próba wytworzyła wyjątkowo „niski poziom użytecznej dywidendy wywiadowczej”. Zebrane dane miały „wątpliwą dokładność lub były dostępne tylko ze sprzecznymi informacjami, co czyni je bezużytecznymi”. W sumie mniej niż 0,001% wydajności „dostarczyło jakiegokolwiek wglądu operacyjnego” i to po tym, jak zostało poddane „znacznej ilości przetwarzania danych”.
„Sprzęt” dostarczony przez Precog Systems został zaprojektowany do identyfikowania, a następnie przechwytywania celów „[włóczących się] w pobliżu jednostek zbierających, głównie w ramach ustalonej infrastruktury i głównych węzłów transportowych”. W praktyce było to tak niewiarygodne, że inżynierowie Precog Systems często musieli omawiać „skomplikowane procesy restartu” z pracownikami Border Force na miejscu , „co groziło naruszeniem zdolności”.
Ponadto niektóre jednostki rozmieszczone w Belgii miały na celu zbieranie danych od osób podróżujących „szybko poruszającymi się pojazdami po głównych drogach”. Jednak ponieważ były one „zależne od stałego zasilania, nie mają anteny zewnętrznej i nie są wzmocnione”, możliwości wdrożenia technologii były ograniczone.
Podsumowując, Prevail potępił Precog Systems jako „niedojrzały komercyjnie” i „[brak] wymaganego tempa operacyjnego”. Zauważono również, że procedury udostępniania i obsługi danych firmy były „niepewne”, a Prevail początkowo uzyskał dostęp do wszystkich zastrzeżonych danych firmy, co oznaczało, że poufne dane wywiadowcze były jednocześnie odkurzane dla wszystkich innych klientów Precog.
„Nie zaleca się prowadzenia jakichkolwiek dalszych działań z Precog w zakresie tej funkcji” — podsumował Prevail.
„MASOWA, PASYWNA KOLEKCJA”
Jednak z perspektywy Prevaila nie wszystko stracone. Firma oświadczyła, że „koncepcja systemów gromadzenia danych pozostaje aktualna” w odniesieniu do uchodźców i zasugerowała, aby Ministerstwo Spraw Wewnętrznych utrzymało tę zdolność szpiegowską, wprowadzając ją „do domu”, zapewniając „lepszą kontrolę nad procesem i większe bezpieczeństwo operacyjne”. Ale, jak zobaczymy, był to cyniczny eufemizm na określenie bezpośredniego outsourcingu pracy do Prevail.
„Doświadczenie rzemieślnicze i operacyjne” firmy Prevail „informowałoby o projektowaniu i rozmieszczaniu jednostek zbierania w celu maksymalizacji zbierania”. Wiele jednostek zostanie rozmieszczonych „wzdłuż podejrzanych tras” oraz „odporne jednostki, które pozwolą na odbiór morski”, co sugeruje, że firma przewidziała umieszczenie technologii szpiegowskiej na morzu w celu identyfikacji uchodźców i przemytników ludzi, gdy desperacko przeprawiali się z Europy kontynentalnej do Wielkiej Brytanii. „Agencje partnerskie w ośrodkach przetwarzania migrantów” byłyby również doradzane „w sprawie taktyk, technik i procedur zapewniających skuteczną zbiórkę”.
Co więcej, Prevail wezwał Ministerstwo Spraw Wewnętrznych do elastyczności w zakresie przetwarzania danych, ponieważ „zwiększone uprawnienia” umożliwiłyby „przeprowadzenie analizy powiązań selektorów, które są zlokalizowane razem z podejrzanymi migrantami lub pośrednikami ZGP”. Na koniec firma ostrzegła, że „ramy prawne i apetyt na ryzyko” wokół wszelkich działań związanych z nadzorem nad uchodźcami będą kluczowe dla jej „sukcesu”.
Prevail zadeklarował, że „pełny potencjał” można wykorzystać jedynie poprzez „jakiś rodzaj zwolnienia z RODO, ponieważ jest to masowe, pasywne gromadzenie danych przeciwko ogółowi społeczeństwa”. Gromadząc adresy MAC ( Media Access Control ) celów, firma byłaby w stanie prześledzić „okruszkę chleba” szczątkowych danych, które pozostawili podczas podróży przez północno-zachodnią Europę.
Można to było osiągnąć, przeprowadzając „ jazdę wojenną ” wzdłuż tych tras – identyfikując każdą podatną na ataki sieć bezprzewodową na tych obszarach za pomocą poruszającego się pojazdu. Prevail zauważył, że takie działanie „naruszyłoby obecne uprawnienia”. Rzeczywiście, cały spisek stanowi nadzwyczajne naruszenie brytyjskich i europejskich standardów i przepisów dotyczących ochrony danych.
Na przykład RODO, „ogólne rozporządzenie o ochronie danych” Unii Europejskiej, którego Wielka Brytania pozostaje sygnatariuszem pomimo opuszczenia bloku, nakłada surowe zasady na podmioty przetwarzające dane i zapewnia znaczną ochronę osobom, których dane są przetwarzane . Obejmuje to potrzebę ich „wyraźnej zgody”, gdy to robią, oraz prawo osób fizycznych do „wniesienia sprzeciwu” wobec przetwarzania ich danych w pierwszej kolejności, w tym „do celów profilowania”.
Pojawia się również kwestia art. 8 EKPC, „prawa do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego, mieszkania i korespondencji”. We wrześniu 2018 r . Europejski Trybunał Praw Człowieka orzekł, że metody masowego przechwytywania stosowane przez brytyjską agencję wywiadu sygnałowego GCHQ naruszają prywatność i nie zapewniają wystarczających zabezpieczeń. Orzeczenie to zostało wzmocnione trzy lata później, a sędziowie orzekli, że działania te naruszały wolność słowa.
Prevail otwarcie poprosił o przyznanie swojej pracy specjalnego „wyłączenia” w celu obejścia RODO i istnieją oczywiste podobieństwa w jego tajnych działaniach z gromadzeniem masowym GCHQ. Szpiegowanie uchodźców przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych było już, według Prevail, „masową, bierną zbiórką przeciwko ogółowi społeczeństwa” i było prowadzone bez wiedzy i zgody opinii publicznej, zanim jeszcze „odpowiednio do celu”.
„PREDYKCYJNE OCENY WYWIADOWCZE”
Aby diaboliczny plan działał skutecznie i zbierał informacje z ponad 0,001% wszystkich zebranych danych, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych musiało być znacznie bardziej ukierunkowane w swoim podejściu. Anomaly 6 , tajemnicza prywatna firma szpiegowska założona przez weteranów amerykańskiego wywiadu wojskowego, spełniła tę potrzebę.
Anomaly 6, z siedzibą w Fairfax w Wirginii, w pobliżu siedziby głównej CIA, osadza zestawy do tworzenia oprogramowania lub SDK w wielu popularnych aplikacjach na smartfony i Internet-of-Things. Pozwala to firmie śledzić ruchy każdego indywidualnego użytkownika na Ziemi w czasie rzeczywistym, a następnie przedzierać się przez warstwy „anonimowych” danych, aby odkryć niepokojący zestaw poufnych informacji o właścicielu danego urządzenia. Jego natrętny zasięg może przewyższyć nawet zasięg GCHQ i NSA.
Tydzień po sporządzeniu miażdżącej oceny wysiłków Precog Systems firma Prevail przedstawiła aktualizację zasięgu i możliwości swojego wewnętrznego oprogramowania wywiadowczego CEREBRO, teraz wzbogaconego o własną technologię Anomaly 6.
Firma chwaliła się swoją zdolnością do łączenia informacji wywiadowczych na temat ruchów migrantów i zorganizowanych grup przestępczych z „badaniami i analizami ludzkich zachowań” w celu „dostarczania przewidywanych ocen wywiadowczych dotyczących następnej próby przeprawy przez małą łódź”, zapobiegając im z wyprzedzeniem. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych potrzebowało, aby te prognozy były „jak najbardziej zbliżone do czasu rzeczywistego” i „dokładne geograficznie” w promieniu 100 metrów.
Dostarczono szczegółową mapę 19 oddzielnych „nazwanych obszarów zainteresowania”, wspólnych przejść dla uchodźców na północno-zachodnim wybrzeżu Europy, rozciągających się od Le Crotoy we Francji do Nieuwpoort w Belgii. Dostarczono również narodowości tych, którzy przekraczali granicę, „w kolejności priorytetowej” – Kurdowie irańscy, Kurdowie iraccy, Arabowie iraccy, Kurdowie syryjscy, Erytrejczycy, Wietnamczycy, Afgańczycy, Sudańczycy i Albańczycy. Prevail wskazał nawet „konkretne aplikacje” używane przez migrantów podróżujących na określonych trasach i odpowiednio monitorował ich ruchy. Najwyraźniej Anomaly 6 dostarczyła.
„PRÓG NISKIEGO RYZYKA”
Usługi szpiegowskie Anomaly 6 są nielegalne w wielu krajowych i międzynarodowych systemach ochrony danych. Jednak z punktu widzenia Prevail nie zniechęcało to do korzystania z usług firmy w ramach programu szpiegowania uchodźców Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Z kolei starsi pracownicy Anomaly 6 byli bardzo zaniepokojeni swoim zaangażowaniem, biorąc pod uwagę ryzyko publicznego ujawnienia.
Obawy te utrzymywały się do maja 2022 r., kiedy to przedstawiciele firmy spotkali się z wyższymi rangą pracownikami Prevail. Protokoły ich spotkania wskazują, że „A6 wyraziło poważne obawy dotyczące zgodności z RODO”. Przede wszystkim firma obawiała się, że „otrzymają wniosek o dostęp do danych ( DSAR )”, który rozwikłałby całą operację i „potencjalnie doprowadziłby do wszczęcia postępowania prawnego przez Biuro Komisarzy ds. Informacji (ICO) kraju europejskiego”.
Anomaly 6 oświadczyła, że „podstawa prawna, na podstawie której przetwarzają dane europejskie, raczej nie wytrzyma kontroli”, co jej prawnicy uznali za „poparte orzecznictwem”. Co więcej, ich „próg niskiego ryzyka w tym obszarze” został „zaostrzony przez ich niedawny profil medialny”, odniesienie do współczesnych raportów w The Intercept , które ujawniły, w jaki sposób Anomaly 6 sprzedawała potencjalnemu klientowi swoje umiejętności inwigilacyjne, szpiegując smartfony CIA i agentów NSA.
Aby złagodzić konsternację Anomaly 6, Prevail zobowiązał się do zasięgnięcia porady prawnej w sprawie oszustw regulacyjnych i sztuczek, które zapewniłyby ustawową podstawę do potajemnego przetwarzania danych osobowych i upewnienia się, że działalność ta będzie możliwa do obrony w sądzie europejskim, jeśli zajdzie taka potrzeba. Prevail ponownie odniósł się do zapewnienia rządowego zwolnienia z przepisów RODO, aby umożliwić kontynuację programu.
Pomijając kwestie prawne, Prevail był pod wrażeniem dotychczasowych „sukcesów” Anomaly 6. Niemniej jednak Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podobno nadal było „bardzo zaniepokojone opóźnieniami, a zwłaszcza możliwością oferowania ostrzeżeń NRT [w czasie zbliżonym do rzeczywistego] o ruchu celu”. Poprawa tej zdolności w celu „umożliwienia lepszej penetracji celu” miała być „najwyższym priorytetem” Anomaly 6.
To elitarna międzynarodowa kancelaria prawnicza Cooley LLP została zatrudniona przez Prevail do skutecznego zalegalizowania milczenia. Jego rozwiązaniem było okrężne kręcenie się – brokerzy, od których Anomaly 6 kupiła dane, są określani jako „oddzielni kontrolerzy” tych danych. Anomaly 6 to po prostu procesor, przekazujący wpływy do Prevail, a następnie do Home Office. Teoretycznie pozwala to Anomaly 6, Prevail i Home Office dochodzić w sądzie, że brokerzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązków wynikających z RODO.
Takie obejście byłoby wygodne w prawnym uzasadnianiu szpiegowania nie tylko uchodźców i zorganizowanych grup przestępczych próbujących dostać się do Wielkiej Brytanii, ale także obywateli kraju i ludności wszystkich krajów znajdujących się na celowniku bezpieczeństwa, wywiadu i wojska Londynu.
Inne dokumenty, które wyciekły, przejrzane przez MintPress News wskazują, że zgodnie z warunkami umowy sporządzonej w grudniu 2021 r. Prevail otrzymał „wyłączne prawa do wprowadzania na rynek i sprzedawania” technologii Anomaly 6 całemu brytyjskiemu aparatowi bezpieczeństwa narodowego, w tym GCHQ, MI5 i MI6. Zastrzegła również te prawa w Argentynie, Australii, Danii, Malcie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Ten dziennikarz wcześniej ujawnił , w jaki sposób londyńska DIA i kijowska SBU wykorzystują technologię w wojnie zastępczej na Ukrainie.
Gdyby w ciągu ostatnich miesięcy udało się uzyskać wpisowe od choćby jednego z tych potencjalnych klientów, poufne dane osobowe miliardów mogłyby zostać wykorzystane do różnych złośliwych celów. Inne ujawnione pliki Anomaly 6 otwarcie omawiają, w jaki sposób jej oferta jest dojrzała do celów „kontrwywiadu” i „rozwoju źródeł”. Innymi słowy, każdy obywatel na Ziemi może zostać przekształcony w „osobę interesującą” agencje szpiegowskie, a najbardziej intymne szczegóły ich życia prywatnego zostaną wystawione na aukcję.
Parafrazując szkockiego pisarza Neala Aschersona: sposób, w jaki rząd traktuje uchodźców, jest bardzo pouczający, ponieważ pokazuje, jak traktowaliby resztę z nas, gdyby myśleli, że ujdzie im to na sucho.
zdjęcie funkcji | Ilustracja autorstwa MintPress News
Kit Klarenberg jest dziennikarzem śledczym i współpracownikiem MintPress News, badającym rolę służb wywiadowczych w kształtowaniu polityki i postrzeganiu. Jego prace pojawiały się wcześniej w The Cradle, DeclassifiedUKK i Grayzone. Śledź go na Twitterze @KitKlarenberg .
Link źródłowy https://www.mintpressnews.com/new-files-mkultra-ethnic-bioweapons-mind-control-disturbing-experiments/285356/