Mark Passio – Seminarium o prawie naturalnym

Seminarium na temat prawa naturalnego Marka Passio jest w dużej mierze od dawna przez nas przetłumaczone, jednak zamieszczamy streszczenie do tego seminarium wraz z linkiem do całości w oryginale, dla chętnych.

Seminarium z lektorem WIA, najważniejsze kwestie:

Cz 1: https://wia.net.pl/index.php/2023/01/14/prawo-naturalne-mark-passio-odcinek-3-seminarium-cz1-2/

Cz 2: https://wia.net.pl/index.php/2023/01/14/prawo-naturalne-mark-passio-odcinek-4-seminarium-cz2-2/

pełne seminarium Marka Passio o prawie naturalnym

Podsumowanie seminarium z zakresu prawa naturalnego im. Marka Passio PEŁNA wersja w języku angielskim. Oryginał:

00:00:00 – 01:00:00

„Mark Passio Natural Law Seminar – PEŁNA wersja w języku angielskim” to głębokie zanurzenie się w prawie naturalnym i jego zastosowaniach w naszym życiu, a Mark Passio przedstawia materiał w mocny, bezpośredni i konfrontacyjny sposób. Wierzy, że prawda toczy wojnę z oszustwem i kontrolą umysłu, i przyznaje, że ta informacja może niektórych ludzi rozzłościć. Passio zachęca swoich słuchaczy do głębokiego zrozumienia prawa naturalnego jako inicjacji do starożytnego materiału ezoterycznego, który ludzkość ukrywała przez wieki. Seminarium omawia piramidę wiedzy czy niewiedzy, wymogi uzyskania pożądanych warunków, jakich pragniemy, rolę współczesnych instytucji, takich jak media i edukacja, w kontrolowaniu ludzkiej percepcji oraz znaczenie niewiedzy. Ostatecznie Passio zachęca swoich słuchaczy, aby wytworzyli połączenie serca, umysłu i odwagi, aby zainicjować zmiany, wziąć osobistą odpowiedzialność i promować wiedzę w celu tworzenia lepszego świata.

  • 00:00:00 intensywny i konfrontacyjny, ale Passio zapewnia swoich słuchaczy, że to tylko jego sposób na przekazanie materiału w mocny i bezpośredni sposób. Podkreśla wagę swojej pracy nad prawem naturalnym i zachęca słuchaczy do jego głębokiego zrozumienia, ponieważ jest to inicjacja w materiał ezoteryczny, ukryty przed ludzkością przez tysiąclecia. Passio zaznacza też, że nie prezentuje niczego nowego, a raczej scala istniejący materiał w zrozumiały gobelin. Ostrzega tych, którzy uważają, że kondycja ludzka i życie na Ziemi są do zniesienia, że ​​w jego prezentacji mogą nie znaleźć niczego wartościowego.
  • Sekcja 00:05:00 skupia się na stylu prezentacji prezentera i powodzie, dla którego przekazuje informacje. Przyznaje, że informacje, które przedstawia, mogą rozgniewać niektórych ludzi, ale wierzy, że prawda jest wojownicza i toczy wojnę z oszustwem i kontrolą umysłu. Podkreśla, że ​​nie przedstawia informacji po to, by się lubić, nawiązywać przyjaźnie czy zarabiać pieniądze, ale dlatego, że zdaje sobie sprawę ze swojego moralnego obowiązku pomagania ludziom w zrozumieniu tych kluczowych informacji. Prosi uczestników, aby odłożyli na bok swoje postrzeganie go jako prezentera i skupili się na treści, mając świadomość wszelkich impulsów do natychmiastowego odrzucenia informacji na podstawie początkowej reakcji emocjonalnej. Podkreśla, że ​​ocenianie prawdziwości informacji wyłącznie na podstawie emocji popełnia błąd logiczny i zachęca uczestników do samodzielnego zapoznania się z materiałem.
  • 00:10:00: Kładąc nacisk na inne informacje, źródło sprawuje pewien stopień kontroli nad umysłami tych, którzy otrzymują informację. Kiedy ludzie nie są świadomi tej kontroli, są podatni na manipulację i przymus. Dlatego ważne jest, aby zadać sobie pytanie, skąd pochodzą informacje i jaki program jest realizowany. Ponadto do skutecznego uczenia się niezbędny jest wysoki poziom zdolności do nauczania, a to oznacza znalezienie równowagi między zdrowym sceptycyzmem a chęcią uczenia się i zmian. Najlepsza pozycja to szczyt krzywej zdolności uczenia się, gdzie można utrzymać propozycję w umyśle bez natychmiastowego jej akceptowania lub odrzucania i rozważać informacje z otwartym umysłem. W ten sposób jednostki rozpoznają wzorce właściwe dla tkaniny informacyjnej, co doprowadzi do lepszego zrozumienia prawa naturalnego i jego zastosowań w ich życiu.
  • 00:15:00 W tej części filmu mówca omawia, w jaki sposób nowoczesne instytucje, takie jak media i edukacja, starają się kontrolować ludzką percepcję i ograniczać to, co ludzie mogą zrozumieć, ograniczając w ten sposób ich zdolność do wpływania na zmiany w świecie. Mówca ostrzega przed poleganiem wyłącznie na zorganizowanych instytucjach lub systemach wierzeń, w tym na polityce, religii i scjentyzmie, i zamiast tego zachęca do osobistej introspekcji i intuicyjnego myślenia. Podkreśla także rolę pieniędzy jako potężnego czynnika ograniczającego ludzkie zachowania i postrzeganie. Prelegent wyjaśnia, że ​​uzyskanie pożądanych warunków, takich jak pokój i dobrobyt, wymaga spełnienia pewnych wymagań i wzywa do większej uczciwości w uznaniu tej rzeczywistości.
  • 00:20:00 W tej części filmu mówca omawia wymagania potrzebne do uzyskania warunków, których pragniemy, oraz to, że nie manifestują się one magicznie poprzez zwykłe myślenie lub odczuwanie o nich. Wyjaśnia, że ​​aby pobudzić ludzi do działania, potrzebna jest konkretna wiedza, a często tej wiedzy brakuje lub jest ona świadomie ignorowana. Jeśli wiedza ta pozostanie nieznana lub zignorowana, manifestacja pożądanych warunków stanie się niemożliwa. Następnie mówca omawia koncepcję wiedzy tajemnej, która jest ukryta przed ludzkością, oraz znaczenie zrozumienia tej wiedzy dla uzyskania pożądanych warunków.
  • 00:25:00 W tej części mówca wyjaśnia piramidę wiedzy lub ignorancji, która reprezentuje poziomy zrozumienia prawa naturalnego. Na szczycie piramidy znajdują się nieliczni, którzy posiadają wiedzę o prawie naturalnym lub wiedzę tajemną, podczas gdy na dole znajdują się ignoranckie masy, które nie posiadają żadnej wiedzy. Wyjaśnia, że ​​wiedza tajemna składa się z dwóch części wiedzy: Arkanów Małych i Arkanów Większych. Mniejsze Arkana dotyczą ludzkiej świadomości i sposobu jej działania, podczas gdy Większe Arkana dotyczą uniwersalnych praw rządzących makrokosmosem, w tym prawa naturalnego. Prelegent wyjaśnia, że ​​prawo naturalne to wiedza o niewidzialnych i uniwersalnych prawach duchowych, które działają w sferze duchowej i manifestują się w sferze fizycznej.
  • 00:30:00 W tej części prelegent omawia prawo naturalne, które definiuje jako uniwersalne prawa duchowe rządzące konsekwencjami zachowań dla inteligentnych istot, które są w stanie je zrozumieć, np. ludzi. Mówca argumentuje, że istnieją różne poziomy świadomości i że królestwo zwierząt nie może podlegać takim samym standardom jak ludzie. Znajomość prawa naturalnego jest ukryta przed ogółem społeczeństwa, aby stworzyć i utrzymać różnicę sił. Zaawansowany ekspert w dziedzinie wiedzy o ludzkiej świadomości, motywacji i percepcji może manipulować tymi, którzy nie mają takiej wiedzy. Prelegent argumentuje, że wiedza taka była ukrywana przed opinią publiczną, aby utrzymać różnicę sił.
  • 00:35:00 W tej części mówca wyjaśnia, w jaki sposób wiedza o prawie naturalnym jest ukryta, aby utrzymać różnicę sił pomiędzy tymi, którzy ją posiadają, a tymi, którzy jej nie znają. Prelegent twierdzi, że wiedza o prawie naturalnym jest najgłębiej ukrytą informacją, jaka istnieje na planecie i że wszelkie rozpraszacze w życiu – wiadomości, gry wideo, sport itp. – mają na celu uniemożliwienie ludziom jej poznania. Prelegent wyjaśnia również, że nie należy mylić „narodów” – czyli braku informacji – z „niewiedzą”, a niewiedza niesie ze sobą winę i odpowiedzialność.
  • 00:40:00 W tej części mówca wyjaśnia znaczenie słowa “ignorancja” i czym różni się ono od niewiedzy. Ignorancja to umyślna odmowa lub lekceważenie niezbędnych informacji, które masz przed sobą. Prelegent podkreśla, że ​​niewiedza to wybór, jakiego dokonuje człowiek w czasach, gdy przytłaczająca ilość informacji jest dostępna na wyciągnięcie ręki. Mówca argumentuje, że pogrążeni jesteśmy w niewiedzy, a wiele osób znajduje się w stanie hipnozy lub stanu stłumionej wiedzy. Podkreśla również, że ludzie muszą wziąć na siebie odpowiedzialność za swoją świadomą decyzję o ignorowaniu prawdy, która obejmuje niesprawiedliwości i ograniczenia naszej naturalnej wolności, które mają miejsce w naszym społeczeństwie.
  • 00:45:00 W tej części Mark Passio omawia znaczenie uznania istnienia problemów, przed którymi stoimy jako społeczeństwo, zwłaszcza gdy wiele osób nie chce się do tego przyznać. Podkreśla najważniejsze kroki, które są potrzebne do rozwiązania każdego problemu, co obejmuje stwierdzenie, że problem istnieje, podjęcie odpowiedzialnych działań w celu zrozumienia go i rozwiązania go oraz uznanie, że zmiana wymaga czegoś więcej niż zwykłego zrozumienia, ale działania. Ma nadzieję, że ostatecznie poszczególne osoby będą mogły skorzystać z klucza głównego, aby otworzyć swoje osobiste klatki i że tę wiedzę można wykorzystać, aby pomóc innym zrobić to samo.
  • 00:50:00 W tej części mówca wyjaśnia znaczenie wytworzenia połączenia serca, umysłu i odwagi, aby zainicjować zmianę, w ramach której ludzie muszą się zastanowić, co chcą zmienić i podjąć niezbędne działania. Jednak ludzie nie biorą na siebie odpowiedzialności i szukają zmian na zewnątrz, zamiast przechodzić przez bolesny proces przekształcania swoich myśli, emocji i działań. Omawia kroki wymagane do rozwiązania problemu, które rozpoczyna się od uznania problemu i poradzenia sobie z zaprzeczeniem opartym na strachu, a następnie rozpoznaje, że objawy są skutkiem czynników przyczynowych i diagnozuje przyczyny problemu poprzez wiedzę. Prelegent podkreśla także, że rozwiązania problemów tkwią w wiedzy, a nie w ideologii New Age.
  • 00:55:00 W tej części seminarium mówca omawia różne sposoby okłamywania ludzi, czy to poprzez umyślne oszustwo, czy przez pożytecznych idiotów. Podkreśla, że ​​ruch New Age stał się formą solipsyzmu, w którym ludzie nie chcą słyszeć, że wiedza wymaga wysiłku i pracy, co zniechęca ich do poszukiwania prawdziwej wiedzy. Prelegent podkreśla, że ​​do postawienia trafnej diagnozy problemów i podjęcia niezbędnych działań w celu usunięcia czynników przyczynowych potrzebna jest wiedza. Demistyfikuje także pojęcie prawdy, stwierdzając, że jest ona obiektywna i niezależna od ludzkiej percepcji.

01:00:00 – 02:00:00

W tym filmie na YouTube zatytułowanym „Mark Passio Natural Law Seminar” prelegent podkreśla znaczenie dostosowania naszego postrzegania do rzeczywistości i zrozumienia prawa naturalnego. Podkreśla, że ​​prawda jest niezależna od percepcji, a percepcja nie jest rzeczywistością, ale raczej filtrem, przez który widzimy rzeczywistość. Ponadto mówiący definiuje prawo naturalne jako coś wrodzonego naturze, niewytworzonego przez człowieka, wiążącego i niezmiennego. Przestrzega przed myśleniem relatywistycznym i podkreśla, że ​​prawda jest absolutna i nie może być zmieniona przez przekonania jednostek ani społeczeństwa. Prelegent kwestionuje także pogląd, że instytucje religijne zostały stworzone przez system kontroli i tylko działanie uratuje ludzkość.

  • 01:00:00 W tej części mówca podkreśla znaczenie uznania, że ​​spostrzeżenia mogą być niedokładne i że prawda jest niezależna od percepcji. Dzieli się własnym doświadczeniem w przełamywaniu swoich dotychczasowych systemów przekonań i wzorców zachowań, aby uzyskać dokładniejsze postrzeganie rzeczywistości. Pojęcie prawdy zostaje zdemistyfikowane jako coś, co wydarzyło się już w przeszłości lub dzieje się w chwili obecnej. Prelegent posługuje się koncepcją zmiany przeszłości jako przykładem daremności prób zmiany tego, co już wydarzyło się we wszechświecie. Na zakończenie wyjaśnia, że ​​używając terminu „prawda” ma na myśli po prostu przeszłe lub obecne wydarzenia, a nie całą przyczynę istnienia wszechświata.
  • 01:05:00 W tej części mówca wyjaśnia koncepcję prawdy w porównaniu z ludzką percepcją. Na przykładzie fali pokazuje, jak świadomość może wpływać na zdolność jednostki do dokładnego postrzegania rzeczywistości. Im wyższa częstotliwość przebiegu, tym dokładniejsza będzie zgodna z prawdą percepcja jednostki. Prelegent podkreśla, że ​​percepcja nie jest rzeczywistością, a raczej filtrem, przez który postrzegamy rzeczywistość. Aby dostosować nasze postrzeganie do rzeczywistości, musimy odłożyć na bok nasze pragnienia i rozpoznać prawdę taką, jaka jest. Tylko wtedy możemy postawić trafną diagnozę sytuacji i pracować nad stworzeniem takiej rzeczywistości, jakiej pragniemy.
  • 01:10:00 W tej części mówca omawia Travisa Waltona, uprowadzonego, który został zabrany na pokład statku obcych i ostatecznie wrócił w opłakanych warunkach. Prowadzący uważa, że ​​Travis Walton jest prawdziwą indywidualnością, a jego historia dotyka ważniejszych kwestii. Walton powiedział kiedyś, że ludzkie postrzeganie rzeczywistości jest filtrowane przez to, czego chcą, a czego nie chcą, aby było prawdą. Prelegent przekonuje, że jest to poważny problem, gdyż ludzie wierzą, że są arbitrem prawdy lub wierzą w to, jak chcą, aby rzeczywistość wyglądała, co niekoniecznie jest prawdą. Ludzie są uwięzieni w tym stanie umysłu i taki sposób postrzegania rzeczywistości jest uważany za bardzo niski poziom świadomości.
  • 01:15:00 W tej części prelegent omawia solipsyzm, czyli przekonanie, że człowiek jest jedyną istotą istniejącą w stworzeniu i że jego postrzeganie jest jedyną prawdziwą percepcją. Wyjaśnia, że ​​solipsyzm jest destrukcyjny i można go sklasyfikować jako chorobę psychiczną, którą należy zinstytucjonalizować, ponieważ nie ma ona żadnego związku ani podobieństwa do prawdy. Głośnik uważa, że ​​należy dostosować swoje spostrzeżenia do prawdy, zamiast wierzyć w ideologię solipsystyczną, która służy jedynie rozdęciu ego. Ponadto podkreśla znaczenie zrozumienia etymologicznego pochodzenia słów, aby uchwycić ich prawdziwe znaczenie.
  • 01:20:00 czytanie o solipsyzmie w kontekście ciemnego okultyzmu oznacza uświadomienie sobie, że ten system wierzeń nie jest chorobą psychiczną, ale w rzeczywistości sposobem myślenia, który niektóre grupy chcą propagować, aby kontrolować inne. Solipsyzm to zasadniczo pogląd, że wszechświat jest iluzją i że obiektywna rzeczywistość nie istnieje, a niektórzy wierzą w to, aby utrzymać innych w stanie ignorancji i służalczości. Ten system wierzeń jest częścią większego zestawu grzechów propagowanych przez ciemny okultyzm, który sam nie angażuje się w takie zachowania, ale zachęca do tego innych. Ważne jest, aby rozpoznać tę taktykę i nie paść jej ofiarą, aby naprawdę zrozumieć świat i podjąć działania na rzecz pozytywnych zmian.
  • 01:25:00 W tej części mówca porusza kwestię solipsyzmu, który przenika obecne systemy wierzeń ludzi, zwłaszcza tych, którzy się poddali i nie mogą znaleźć wiedzy ani prawdy. Wyjaśnia, że ​​solipsyzm jest rozpowszechniany przez okultystów, którzy chcą szerzyć destrukcyjne ideologie uniemożliwiające ludziom zrozumienie prawa naturalnego. Podkreśla, że ​​tacy ludzie zrezygnowali z życia i wierzą, że niczego nie można poznać. Głośnik definiuje prawo naturalne jako coś wrodzonego naturze, które nie jest dziełem człowieka i ma podstawę w rzeczywistości i prawdzie. Podkreśla, że ​​definicje są niezbędne, aby rozjaśnić znaczenie i poprawić zrozumienie.
  • 01:30:00 W tej części mówca omawia, że ​​sfera duchowa i fizyczna nie są od siebie oddzielone i błędem jest kładzenie nacisku na jedną, a nie na drugą. Obydwa są ważne i zrównoważone, a mówca podkreśla, że ​​te niedokładne światopoglądy opierają się na braku równowagi mózgu. Następnie prelegent wyjaśnia, co oznacza prawo naturalne i znaczenie zrozumienia jego definicji dla indywidualnego zrozumienia wszechświata. Prawo naturalne jest nieodłączne od natury, a nie stworzone przez człowieka, istnieje jako wiążąca i niezmienna siła, która zawsze działa, w taki sam sposób, w jaki grawitacja nie przejmuje się tym, czy ktoś jest ignorantem, czy niewinnym. Prawo naturalne zostało stworzone przez stwórcę wszechświata i można je uważać za siłę bezosobową.
  • 01:35:00 W tej sekcji Mark Passio wyjaśnia, że ​​prawa naturalne rządzące wszechświatem są wprawiane w ruch przez twórcę wszechświata, niezależnie od tego, czy je akceptujemy, czy rozumiemy. Prawa Naturalne są nieodłącznymi, istniejącymi warunkami, które istnieją w naturze, zarówno wiążącymi, jak i niezmiennymi. Prawa te należy rozumieć, ponieważ zawsze tworzymy lub współtworzymy we współpracy z nimi i nigdy nie możemy tego zrobić, dopóki istniejemy w domenie fizycznej. Wiedza o tym, jak działają te prawa, jest niezbędna, aby uniknąć cierpienia, które jest wymagane do zmiany kondycji ludzkiej. Prawo Naturalne jest uniwersalne, nie stworzone przez człowieka, wiążące i niezmienne oraz stanowi wiedzę o tym, jak prawa działające w tym wszechświecie są tworzone i doświadczane w połączeniu z tymi prawami działania.
  • 01:40:00 W tej części mówca wyjaśnia, że ​​prawo naturalne to zbiór uniwersalnych praw duchowych, które rządzą konsekwencjami zachowań i które mają zastosowanie do inteligentnych istot na całym świecie. Prawo naturalne jest nauką, którą można odkryć, zrozumieć i zharmonizować, nie będąc systemem wierzeń ani religią. Prawo naturalne to możliwa do wykrycia operacja, która już obowiązuje, a zrozumienie jej może pomóc w dostosowaniu zachowań do jego dynamiki. Wiara jest nieistotna, ponieważ prawo naturalne ma wiążący wpływ na zachowanie każdego człowieka, bez względu na jego przekonania. Chociaż przekonania mogą kształtować rzeczywistość, niezwykle ważne jest, aby dostosować się do prawdy, a nie tylko przedkładać swoje przekonania nad rzeczywistość. Prelegent podkreśla, że ​​nie interesują go fałszywe pieniądze i że prawo naturalne nie ma nic wspólnego z religią czy przekonaniami, dotyczy jedynie związków przyczynowo-skutkowych.
  • 01:45:00 W tej części mówca podkreśla, że ​​prawo naturalne istnieje jako bezosobowa i obiektywna siła we wszechświecie i że jednostki nie mogą go zmieniać ani modyfikować swoimi przekonaniami. Porównuje je do innych praw natury, takich jak grawitacja czy elektromagnetyzm, które nie wymagają wiary, aby zadziałały. Prelegent argumentuje, że dla jednostki ważne jest zrozumienie prawa naturalnego poprzez dociekanie i rozpoznanie konsekwencji dysharmonii z nim. Przestrzega przed pułapką myślenia relatywistycznego i podkreśla, że ​​prawda jest absolutna i nie można jej zmienić przekonaniami jednostek ani społeczeństwa.
  • 01:50:00 mówca omawia koncepcję religii i wyjaśnia, że ​​oprócz kulturowych istnieją inne typy religii, takie jak religia, finanse, ruch New Age i scjentyzm. Mówca wierzy, że ludzie sami sobie zadają cierpienie, wierząc w to, co nie jest prawdą lub odmawiając zaakceptowania tego, co jest prawdą. Następnie mówca mówi o świadomości jako o nieuchwytnej sile, która fizjologicznie istnieje w mózgu i opisuje podstawową strukturę mózgu, aby zrozumieć rodzaje braku równowagi, które prowadzą do wyniszczających schorzeń. Świadomość to zdolność istoty do rozpoznawania wzorców i znaczeń w odniesieniu do zdarzeń zachodzących w niej samej, w mikrokosmosie i ogólnie w świecie makrokosmicznym. Mówca argumentuje, że w ruchu New Age świadomość jest nadmiernie skomplikowana, co uważa za masowe oszustwo.
  • 01:55:00 W tej części Passio omawia, w jaki sposób jednostki mogą się manifestować lub dać się poznać innym. Wyjaśnia, że ​​można to zrobić na trzy sposoby: myśli, emocje i działania, które są twórczymi siłami świadomości. Passio porównuje myśli do twórczej esencji umysłu, emocje do świętej kobiecej esencji świadomości, a działania do aktywnej lub męskiej zasady, która współdziała ze światem fizycznym, aby wywołać zmianę. Kwestionuje pogląd, że zbawienie nas samych nastąpi przez wiarę, mówiąc, że tylko działanie uratuje ludzkość, a instytucje religijne zostały stworzone przez system kontroli.

02:00:00 – 03:00:00

W tym filmie Mark Passio omawia znaczenie równowagi w mózgu oraz między lewą i prawą półkulą, podkreślając, jak ich dominacja może prowadzić do braku równowagi i cierpienia. Bada wpływ schizmy jednostki i światopoglądu na ludzkie zachowanie, omawiając takie pojęcia, jak ateizm, relatywizm moralny, darwinizm społeczny i eugenika, a także argumentując za znaczeniem poszukiwania obiektywnej prawdy i akceptowania prawa naturalnego. Passio podkreśla także rolę programowania i zrozumienia w określaniu ludzkich zachowań, używając metafory programu komputerowego, aby wyjaśnić znaczenie wysokiej jakości danych wejściowych i wiedzy dla mądrego podejmowania decyzji. Wyjaśnia również, w jaki sposób metodologia odkrywania prawdy Trivium została usunięta ze świadomości publicznej, utrudniając ludziom zrozumienie, jak skutecznie się uczyć.

  • 02:00:00 W tej części transkrypcji Mark Passio omawia koncepcję zbawienia i jego związek ze znajomością prawdy, a nie ze ślepą wiarą w coś. Podkreśla, że ​​nawet w egzoterycznym chrześcijaństwie receptą na wolność jest poznanie prawdy. Następnie Passio przechodzi do omówienia wewnętrznej trójcy myśli, emocji i działań, które stanowią przejawy świadomości. Później Passio omawia strukturę mózgu i jego funkcję w ludzkim zachowaniu, w szczególności kompleks R, czyli mózg gadzi, który ułatwia podstawowe funkcje przetrwania, oraz układ limbiczny, czyli mózg ssaka, który umożliwia ludzkie emocje.
  • 02:05:00 W tej części mówca opisuje różne części mózgu i ich funkcje w odniesieniu do ludzkich procesów myślowych. Mózg gadzi, składający się z pnia mózgu i móżdżku, jest najniższą częścią mózgu i jest odpowiedzialny za reakcje reaktywne. W śródmózgowiu, czyli układzie limbicznym, znajdują się różne gruczoły odpowiedzialne za ludzkie emocje, a śródmózgowie, czyli kora nowa, najnowsza część mózgu, ułatwia myślenie wyższego rzędu, w tym wyższe funkcje myślowe i kreatywność. Półkule mózgu kontrolują różne funkcje; lewa półkula jest odpowiedzialna za logikę, myślenie analityczne i myślenie naukowe, podczas gdy prawa półkula ułatwia kreatywność, emocje i myślenie holistyczne. Prelegent podkreśla także znaczenie równowagi pomiędzy obiema półkulami dla etycznego myślenia.
  • 02:10:00 W tej części Passio omawia znaczenie równowagi między lewą i prawą półkulą mózgu, ponieważ reprezentują one odpowiednio męski i żeński składnik świadomości. Wyjaśnia, że ​​jeśli jedna półkula staje się chronicznie dominująca, może to prowadzić do braku równowagi i cierpienia w układzie limbicznym, czyli w kompleksie R, niezbędnym dla mechanizmów przetrwania. Jeśli dominuje lewa półkula, ludzie mogą stać się chronicznie dominujący, co prowadzi do tego, że rządzą nimi emocje i nie potrafią się bronić. Z drugiej strony, jeśli dominuje prawa półkula, może to skutkować brakiem działania i tendencją do akceptowania wszystkiego. Passio argumentuje, że prawdziwa inteligencja nie polega tylko na wiedzy intelektualnej, ale wymaga także całościowego zrozumienia, które obejmuje pielęgnujące, twórcze i intuicyjne aspekty świadomości.
  • 02:15:00 W tej części Passio wyjaśnia, jak brak równowagi pomiędzy dwiema półkulami mózgu może prowadzić do schizmy jednostki i ideologicznej schizmy światopoglądu. Nadmierna dominacja lewej półkuli prowadzi do takich cech, jak egoizm oraz pragnienie dominacji i kontroli, co objawia się mentalnością niewolnika. Tymczasem nadmiernie dominująca prawa półkula prowadzi do cech osobowości opartych na uległości i naiwności. Schizma jednostki tworzy schizmę światopoglądu, czego skutkiem jest sztywny sceptycyzm, ateizm, solipsyzm, relatywizm moralny, darwinizm społeczny i eugenika, a wszystkie one są cechami charakterystycznymi ciemnego okultyzmu.
  • 02:20:00 W tej części mówca wyjaśnia brak równowagi spowodowany chroniczną dominacją lewej i prawej półkuli mózgu. Te braki równowagi skutkują skrajnymi formami autorytaryzmu, przy czym brak równowagi lewej półkuli tworzy psychopatycznych mistrzów, którzy wierzą, że kontrolują życie i śmierć poprzez eugenikę. Z drugiej strony brak równowagi prawej półkuli prowadzi do naiwności i ślepej wiary i może generować chętnych niewolników. Ta schizma światopoglądowa skutkuje wiarą w przypadkowość świata i w to, że natura jest martwa, pozbawiona jakiejkolwiek ukrytej inteligencji i duchowości. Akceptacja prawa naturalnego, prawdy obiektywnej i moralności jest trudna dla tych, którzy tak postrzegają świat.
  • 02:25:00 W tej części mówca stwierdza, że ​​wiele osób wierzących w relatywizm moralny i odrzucających obiektywną moralność (przykładem są naukowcy i urzędnicy rządowi) również jest skłonnych przyjąć pojęcie karmy. Nie ma to sensu, ponieważ jeśli nie ma obiektywnej moralności ani prawa naturalnego, jak w ogóle może istnieć karma? Wiara w karmę wymaga uznania stwórcy, ale ludzie z niezrównoważoną lewą półkulą, skłonni do wiary w relatywizm moralny, nie mogą tego zaakceptować. Co więcej, mówca argumentuje, że ci ludzie na ogół cenią sobie przetrwanie ponad wszystko inne, co wskazuje na brak równowagi w mózgu gadów z kompleksem R, bez celu poza samym przetrwaniem. Z drugiej strony mówca twierdzi, że zwolennicy deterministycznego światopoglądu mają tendencję do odrzucania idei wolnej woli i polegania na siłach zewnętrznych, takich jak doktryna religijna, co może prowadzić do bierności i akceptacji niesprawiedliwości, a także są skłonni do akceptowania swojego życia takim, jakie jest bez opór.
  • 02:30:00 W tej części mówca omawia ideę wolnej woli i jej związek z determinizmem i przypadkowością we wszechświecie. Twierdzi, że deterministycznym składnikiem rzeczywistości jest to, co nazywa prawem naturalnym, które jest ustalone i niezmienne, natomiast elementem losowym jest nasza zdolność do korzystania z wolnej woli i dokonywania wyborów dotyczących naszego zachowania. Krytykuje wiarę w predestynację i ideę, że Bóg wszystko kontroluje, i stwierdza, że ​​do zmiany konieczne jest działanie, a samo zaakceptowanie wszystkiego takim, jakie jest, utrwala niewolnictwo i zniewolenie. Podkreśla znaczenie tworzenia równowagi między tymi dwoma światopoglądami w celu osiągnięcia prawdy.
  • 02:35:00 W tej części film omawia koncepcję wolnej woli i natury ludzkiej. Prelegent przekonuje, że każdy człowiek ma wolną wolę, która jest darem samego stworzenia. Chociaż są ludzie, którzy chcą kontrolować ludzkie zachowanie za pomocą technologii, ostateczny wybór działań należy do jednostki. Poruszono również debatę między naturą ludzką a ludzkim wychowaniem, a mówca argumentuje, że natura ludzka nie jest z natury ani dobra, ani z natury zła. Zamiast tego powinniśmy wziąć pod uwagę warunki działania i środowisko, w którym żyje człowiek, co w ogromnym stopniu wpływa na zachowanie i kształtuje obecną kondycję człowieka. Prelegent porównuje naturę człowieka do komputera, stwierdzając, że tak jak wydajność komputera zależy od warunków jego pracy, tak na zachowanie człowieka duży wpływ ma otoczenie.
  • 02:40:00 W tej części filmu mówca wyjaśnia, że ​​ludzie są podobni do komputerów, ponieważ można je programować. Środowisko i kultura, w której dana osoba dorasta, działają odpowiednio jako format systemu plików i system operacyjny. Jeśli te komponenty są złe, spowoduje to złe programy lub systemy przekonań. To zmienione programowanie określa, co dana osoba wyświetla na ekranie, tj. jej ludzkie życie. Zatem stan istoty ludzkiej i jej dorobek zależą od jej zaprogramowania, na które wpływa środowisko, kultura i systemy wierzeń.
  • 02:45:00 W tej części mówca posługuje się analogią do programu komputerowego i znaczeniem jakości wprowadzanych informacji. Na programowanie człowieka duży wpływ ma jakość otrzymywanych informacji, a wynik będzie bezpośrednim rezultatem tych danych wejściowych. Śmieci na wejściu powodują śmieci na zewnątrz i odwrotnie. Trzy etapy procesu programowania to: dostępna informacja, zrozumienie i działanie – wszystkie są wybierane przez indywidualną, wolną wolę w oparciu o jakość wprowadzonych informacji. Zachowanie człowieka zdeterminowane jest jakością jego procesów decyzyjnych, które z kolei opierają się na jakości dostępnych informacji. Prelegent podkreśla znaczenie wiedzy jako fundamentu prawa naturalnego, które stanowi dolną podstawę struktury procesu rozumienia i postępowania zgodnego z tą wiedzą.
  • 02:50:00 W tej części mówca omawia znaczenie mądrości jako wiedzy stosowanej i zrozumienia, a nie tylko koncepcji teoretycznych. Używa metafory programu komputerowego, aby wyjaśnić, w jaki sposób wiedzę można przekształcić w mądrość, mając zainstalowany system operacyjny i aplikację. Mądrość realizowana z myślą o moralności i etyce prowadzi do uporządkowanego zachowania i właściwej manifestacji w świecie. Z drugiej strony bez tych elementów może to prowadzić do szaleństw i chaotycznych zachowań. Prelegent podkreśla, że ​​manifestowana rzeczywistość społeczeństwa opiera się na zbiorczej jakości ludzkich zachowań, a metodologia Trivium Truth Discovery jest kluczowa dla poszukiwania wiedzy, zrozumienia i mądrości. Jednakże metodologia ta została wymazana ze świadomości publicznej, co doprowadziło do naszej obecnej sytuacji.
  • 02:55:00 W tej części mówca mówi o metodzie uczenia się Trivium i o tym, jak została ona usunięta ze szkół publicznych, ponieważ rządzący nie chcieli, aby ludzie rozumieli, jak ona działa. Dzieje się tak dlatego, że jest to wysoce skuteczna metoda uczenia się, która może doprowadzić do powstania wśród niewolników. Mówca wyjaśnia, że ​​zasady muszą być na pierwszym miejscu i definiuje słowo „zasada” jako pierwszą rzecz, którą należy zrozumieć, zanim będzie można zrozumieć cokolwiek innego. Dotykają krótko zasad leżących u podstaw prawa naturalnego i wagi stawiania tych zasad na pierwszym miejscu, a nie trywialności, takich jak rodzina czy inne powiązania.

03:00:00 – 04:00:00

Seminarium na temat prawa naturalnego Marka Passio obejmuje szeroki wachlarz tematów dotyczących prawa naturalnego i jego związku z ludzkim zachowaniem, w tym znaczenia zasad nad relacjami międzyludzkimi, siedmiu zasad prawa naturalnego (mentalizm, zgodność, wibracja, polaryzacja, rytm, przyczyna i skutek oraz płeć) oraz utraconą lub generatywną zasadę prawa naturalnego. Prelegent podkreśla potrzebę przejścia z płaszczyzny skutków na płaszczyznę przyczyn, aby wywołać trwałą zmianę w naszym świecie i omawia znaczenie mądrego inwestowania naszych duchowych walut czasu i uwagi, oczyszczania naszej uwagi i poszukiwania mądrości poprzez czytanie i właściwe działanie .

  • 03:00:00 W tej części mówca podkreśla znaczenie zasad w stosunku do powiązań i relacji rodzinnych. Wyjaśnia, że ​​prawa naturalne opierają się na siedmiu ogólnych zasadach, które obejmują mentalizm, zgodność, wibracje, polaryzację, rytm, przyczynę i skutek oraz płeć. Opisuje mentalizm jako zasadę głoszącą, że wszystko w stworzeniu jest przejawem umysłu, a myśli tworzą nasz stan istnienia i jakość naszego doświadczenia na Ziemi. Prelegent wprowadza także koncepcję zasady ósmej, czyli zasady Zagubienia, i podkreśla wagę udostępniania tej informacji społeczeństwu.
  • 03:05:00 W tej sekcji Passio omawia zasady mentalizmu i wyjaśnia, w jaki sposób procesy myślowe są siłą napędową ich zachowania. Wyjaśnia dalej, że aby zmienić rzeczywistość, jednostka musi zmienić sposób myślenia. Następnie Passio przechodzi do zasady korespondencji, która stwierdza, że ​​mikrokosmos i makrokosmos są wzajemnymi odbiciami i nie można ich od siebie oddzielić. Dodatkowo wyjaśnia, że ​​rzeczywistość ma naturę fraktalną, co oznacza, że ​​jest samopodobna, a wzory powtarzają się w nieskończoność w całej naturze. Aby lepiej zrozumieć tę koncepcję, zaleca obejrzenie filmu „Powers of Ten”.
  • 03:10:00 W tej sekcji omawiane są zasady zgodności, wibracji i polaryzacji. Wszechświat jest holograficzny, co oznacza, że ​​całość składa się z części, a także jest fraktalna lub samopodobna we wszystkich skalach istnienia. Zasada wibracji głosi, że wszystko jest w ruchu i nie ma odpoczynku, ponieważ wszystko się porusza i wibruje. Zasada polarności mówi, że wszystko ma podwójną naturę, z polaryzacją we wszystkim, która ma identyczną naturę, ale różni się stopniem. Przykładem tego jest ciepło i zimno, które są formami energii, przy czym ciepło to skoncentrowana energia, a zimno to brak energii. Yin Yang symbolizuje to, jak nawet skrajności mogą się spotkać i zmieszać, a wszystko, co pozornie sprzeczne, można pogodzić na pewnym poziomie rzeczywistości, takim jak poziom zunifikowanego pola.
  • 03:15:00 W tej części prelegent omawia starożytną egipską tradycję misteryjną i jej wpływ na dzisiejsze rozumienie prawa naturalnego. Wyjaśnia, że ​​koncepcja rytmu jest zasadą, która zwykle powoduje, że wszystko zmienia się w określony sposób, ale można ją pokonać dzięki wyższym poziomom świadomości. Porównuje to do wiosłowania łodzią pod prąd, gdzie będzie to wymagało więcej wysiłku, ale nadal jest możliwe. Mówca uważa, że ​​musimy zrozumieć tendencje panujące w tej dziedzinie, aby naprawić wszystko i naprawić to, co wymaga poprawy. Ostrzega przed nowym problemem starzenia się, który może się pojawić, i podkreśla znaczenie stąpania po ziemi w sferze fizycznej.
  • 03:20:00 należy rozumieć w kontekście mistycznym lub duchowym, ale zasada przyczyny i skutku jest podstawowym prawem prawa naturalnego. Każda przyczyna ma swój skutek i każdy skutek ma swoją przyczynę i nic nie opuszcza granic tego prawa. Wolna wola istnieje, ale działa w ramach tych parametrów, a łamanie prawa naturalnego będzie wiązać się z negatywnymi konsekwencjami. Trudność w rozpoznaniu przyczyny i skutku polega na opóźnieniu w czasie, co utrudnia dostrzeżenie związku pomiędzy naszymi działaniami i ich konsekwencjami. Jednakże wszyscy gromadzimy karmę poprzez naszą bierność wobec złych uczynków gatunku ludzkiego i jest to karmiczna konsekwencja, która jest trudniejsza do zrozumienia.
  • 03:25:00 W tej części Passio omawia znaczenie podjęcia działań i zrozumienia czynników przyczynowych, które prowadzą do obecnej sytuacji. Nawiązuje do Matrix Reloaded, zwłaszcza do postaci Merowinga, który mówi bohaterom, że są bezsilni bez wiedzy i zrozumienia czynników sprawczych wprawiających w ruch bieżące wydarzenia. Passio podkreśla wagę zrozumienia prawa naturalnego oraz dwóch płaszczyzn istnienia, płaszczyzny skutków i płaszczyzny przyczyn. Twierdzi, że ludzka świadomość wydaje się być uwięziona na płaszczyźnie skutków, co oznacza, że ​​ludzkość jako całość pozostaje nieświadoma podstawowych przyczyn, które prowadzą do zadanego sobie cierpienia.
  • 03:30:00 W tej części mówca omawia błędne myślenie, że darmowa energia lub ujawnienie obecności istot pozaziemskich rozwiąże problemy ludzkości bez zajęcia się ich podstawowymi przyczynami. Twierdzi, że zarówno społeczności darmowej energii, jak i UFO nie skupiają się na moralności i ignorują konieczność zajęcia się istniejącymi strukturami władzy, które utrwalają niewolnictwo. Zamiast tego ludzka świadomość musi przenieść się na płaszczyznę przyczynowości, gdzie leży cała moc wpływania na zmiany. Czyniąc to, możemy zrozumieć czynniki przyczynowe warunków, które zbiorowo manifestujemy w naszym życiu i współtworzyć naszą wspólną rzeczywistość na świadomym poziomie.
  • 03:35:00 W tej części mówca wyjaśnia, że ​​istnieją dwie płaszczyzny istnienia, płaszczyzna przyczyn i płaszczyzna skutków. Płaszczyzna przyczyn dotyczy podstawowych czynników przyczynowych, które prowadzą do symptomów lub problemów, podczas gdy płaszczyzna skutków to sfera przejawiona, w której wszystko już się wydarzyło i nie można tego cofnąć. Jednak pomimo znajomości problemu, ludzie mają tendencję do wpadania w pułapkę na płaszczyźnie skutków, nie chcąc uznać czynników przyczynowych i wziąć odpowiedzialności za ich zmianę. Prelegent omawia także utraconą zasadę prawa naturalnego, zasadę generatywną, która jest zasadą rządzącą stworzeniem i stanowiącą przyczynę pojawienia się jakiejkolwiek zmiany.
  • 03:40:00 W tej części Mark Passio omawia generatywną zasadę tworzenia, którą określa jako troskę. Podkreśla, że ​​troska przez duże C różni się od współczucia i miłości, ponieważ odnosi się do tego, na co zwracamy uwagę i pomagamy się rozwijać. To, na czym nam zależy, ostatecznie determinuje nasze myśli i działania oraz generuje nasze wspólne doświadczenia na ziemi. Passio wyjaśnia, że ​​aby osiągnąć Świadomość Jedności, musimy rozwijać nasze serce, umysł i odwagę w tej kolejności, przy czym ostrożność będzie motorem naszych myśli i działań.
  • 03:45:00 W tej części Passio omawia zasadę generatywną, co oznacza tworzenie poprzez to, na czym nam zależy na tyle, by postawić za sobą naszą wolę – nasze pragnienia i rzeczy, na których nam zależy, napędzają nasze działania. Zasada generatywna jest pompą napędzającą wolę, a tym, na czym nam zależy na tyle, aby umieścić naszą wolę, jest to, co ostatecznie zostanie stworzone lub przejawione w naszym świecie. Ludziom nie zależy na tym, aby zmiany nastąpiły poprzez ich działania, ponieważ są leniwi i bojaźliwi. Świat jest taki, jaki jest, ponieważ większość ludzi nie przejmuje się wystarczająco, nawet jeśli mówią, że chcą, żeby było inaczej, nie zależy im na tyle, aby stworzyć świat, jaki chcą widzieć. Ruch New Age ma na celu blokowanie działań, a ci, którzy w niego wierzą, są tchórzami, którzy ostatecznie wiedzą o złu na świecie, ale nie chcą nic z tym zrobić. Passio wierzy, że ta religia musi umrzeć, aby ludzie mogli stworzyć świat, jakiego chcą.
  • 03:50:00 W tej części Mark Passio mówi o dwóch duchowych walutach – czasie i uwadze – oraz o tym, jak są one podobne do prawdziwych pieniędzy, ponieważ dają coś w zamian za inwestycję. Twierdzi, że pieniądz nie jest środkiem wymiany ani środkiem przechowywania, ale raczej oporem w systemie, ponieważ ogranicza energię i działa jako opór zmianom, utrudniając stworzenie trwałych zmian. Passio argumentuje również, że wszelkie religie, scjentyzm i myśli New Age muszą odejść, ponieważ wszystkie powstrzymują ludzi i utrzymują ich tam, gdzie się znajdują, a prawdziwa duchowa wizja bierze się z poświęcania czasu i uwagi właściwym rzeczom.
  • 03:55:00 W tej części mówca omawia znaczenie mądrego inwestowania naszych duchowych walut, które obejmują nasz czas i uwagę, w celu osiągnięcia prawdziwej wartości i zysku pieniężnego. Sugeruje, że powinniśmy starać się poprawić jakość naszej uwagi, koncentrując się na rzeczach, które mogą poprawić nas samych i ogólną kondycję człowieka. Wyjaśnia, że ​​nasza ogólna uwaga jako gatunku wpływa na nasz świat i powinniśmy priorytetowo potraktować jego oczyszczenie poprzez skupienie się na dobrych informacjach i unikanie zatrutych informacji. Prelegent podkreśla potrzebę poświęcenia czasu na dążenie do mądrości poprzez dokładne przetwarzanie informacji i przekształcanie ich w mądrość poprzez właściwe działanie. Podkreśla, że ​​do tego celu niezbędna jest lektura, na którą ludzie nie zawsze mają ochotę.

04:00:00 – 05:00:00

Film porusza szereg tematów związanych z prawem naturalnym, w tym jego różne przejawy, rolę strachu i ignorancji w hamowaniu rozwoju, znaczenie wiedzy w uzyskiwaniu wolności oraz koncepcję suwerenności. Podkreśla, że ​​wszystkie wyrażenia prawa naturalnego zbudowane są na polaryzacji generatywnej i że negatywnym aspektem tej polaryzacji jest strach, podczas gdy jej pozytywnym aspektem jest miłość. Mówca podkreśla, że ​​niewiedza jest podstawową przyczyną wszelkiego zła i że naszym moralnym obowiązkiem jest edukowanie siebie i innych, aby ją wykorzenić. Dodatkowo negatywnym przejawem prawa naturalnego jest kontrola zewnętrzna, zwana monarchią zewnętrzną lub niewolnictwem, która wynika z życia społeczeństwa w bezpośredniej opozycji do prawa naturalnego. Prelegent omawia znaczenie dążenia do prawdy w celu uzyskania wolności i podkreśla, że ​​dobro i zło są spolaryzowanymi antytezami istniejącymi w naturze, a nie w ludzkich konstruktach.

  • 04:00:00 W tej części prelegent omawia różne terminy używane do opisu prawa naturalnego w różnych tradycjach na przestrzeni dziejów. Nazywa się je prawem przyczyny i skutku, karmą, prawem moralnym, konsekwencjalizmem i złotą zasadą. Mówca sugeruje, że apofatyczny wariant Złotej Reguły, który jest sformułowany w formie przeczącej: „nie czyń innym tego, czego nie chciałbyś sobie zrobić”, jest mniej dwuznaczny niż forma pierwotna. Podkreśla również, że w koncepcji prawa przyciągania społeczności New Age zakorzenione są pewne cenne nauki, takie jak przepływ energii tam, gdzie kieruje się uwaga, i podkreśla znaczenie mądrego inwestowania naszej duchowej waluty w celu powrotu prawdziwego duchowego oświecenia.
  • 04:05:00 Negatywnym aspektem generatywnej polaryzacji jest strach. Strach zawęża świadomość i zamyka nas na prawdę. Jest to siła, która powstrzymuje nas przed poszerzaniem naszej świadomości i ogranicza nas w niższym stanie wibracyjnym. Polaryzacja generatywna jest podstawą, na której zbudowane są wszystkie inne wyrażenia prawa naturalnego, a zrozumienie jego pozytywnych i negatywnych aspektów jest niezbędne do zrozumienia, jak prawo naturalne działa w naszym życiu.
  • 04:10:00 W tej części filmu mówca omawia rolę strachu jako siły kurczącej świadomość i pierwotnej przyczyny nieświadomości. Wyjaśnia, że ​​strach hamuje rozwój i nie pozwala świadomości wyjść poza jej granice. Z drugiej strony miłość jest ekspansywną siłą, która otwiera umysł na prawdę i świadomość, co prowadzi do wiedzy. Wiedza pozytywnie wpływa na jakość życia i procesy decyzyjne, prowadząc do zrozumienia w każdym obszarze naszego życia. Brak wiedzy to ignorancja, która wynika ze strachu i ostatecznie prowadzi do odrzucenia prawdy. Negatywnym wyrazem inicjującym jest niewiedza, która jest odmową zdobycia wiedzy, ale wiedza jest kluczem do odblokowania pożądanych warunków w naszym życiu.
  • 04:15:00 W tej części filmu mówca mówi o negatywnym aspekcie prawa naturalnego, jakim jest niewiedza. Niewiedza jest odmową prawdy, co negatywnie wpływa na jakość naszego życia i procesu decyzyjnego. Niewiedza różni się od braku wiedzy, ponieważ jest umyślną odmową lub lekceważeniem wymaganych informacji, nawet jeśli są one łatwo dostępne. Ludzi odstrasza się od zdobywania wiedzy niekończącymi się rozrywkami i rozrywką. Mówca powtarza, że ​​wolność i ignorancja nie mogą współistnieć; że ignorancja jest destrukcyjna i społeczeństwa z ludźmi rozpustnymi moralnie w końcu ulegną upadkowi. Mówca idzie dalej i stwierdza, że ​​odcina ludzi, którzy nie przejmują się wydarzeniami na świecie, ponieważ są oni, jak to nazywa, złymi ludźmi, co oznacza, że ​​wywierają zły wpływ i poniżają innych.
  • 04:20:00 W tej części filmu mówca omawia, w jaki sposób naszym obowiązkiem i moralnym obowiązkiem jest edukowanie siebie i otaczających nas mas, aby wykorzenić ignorancję, która jest podstawową przyczyną wszelkiego zła. Stwierdza, że ​​naszym obowiązkiem jest służyć prawdzie, a nie ludziom, i że musimy panować nad sobą i rządzić sobą, co jest naszą wewnętrzną monarchią. Suwerenność jest wyrazem prawa naturalnego i oznacza, że ​​nie jesteś własnością nikogo innego. Wizualizacja suwerenności to przepływanie przez nas światła wiedzy i jest to wybór pomiędzy miłością a strachem, akceptacją prawdy lub odrzuceniem prawdy.
  • 04:25:00 W tej części omówiono koncepcję suwerenności, podkreślając, że każda osoba na planecie jest istotą suwerenną, co oznacza, że ​​nie może być niesuwerenna. Suwerenność oznacza jednego władcę wewnątrz, stan świadomości, w którym nie ma wewnętrznej sprzeczności pomiędzy myślami, emocjami i działaniami. Słowo „suwerenny” pochodzi od łacińskiego przysłówka „super”, oznaczającego ponad lub poza narzuconą zewnętrznie kontrolą, oraz łacińskiego rzeczownika „regnum”, oznaczającego władzę lub kontrolę narzuconą z zewnątrz. Zatem suweren oznacza coś ponad lub poza narzuconym zewnętrznie zwierzchnictwem lub kontrolą kogoś innego. Każdy człowiek jest suwerenem, to znaczy nie jest poddanym innej istoty ani niewolnikiem kogoś, kto uważa się za swojego pana. Niewolnictwo nigdy nie było uzasadnione, nie istnieje teraz i nigdy nie będzie istnieć, a koncepcja niewolnictwa lub prawowitego panowania innej istoty nie jest legitymizowana.
  • 04:30:00 W tej części Passio omawia prawo naturalne i suwerenność. Mówi, że 90% populacji ludzkiej nie wie, że jest istotą suwerenną. Wyjaśnia, że ​​suwerenność oznacza jednego władcę, który rządzi jedynie królestwem siebie i zdobywa panowanie nad własną świadomością. Podkreśla, że ​​nie ma czegoś takiego jak czyjeś prawowite panowanie lub posiadanie siebie oraz że każdy jest suwerenem, co ostatecznie oznacza, że ​​nie jest niewolnikiem. Następnie mówi o wewnętrznym wyrazie prawa naturalnego, jakim jest zamęt, i wyjaśnia, w jaki sposób zamęt wynika z braku zrozumienia, a zamęt pojawia się tylko wtedy, gdy istnieje niewiedza spowodowana strachem. Dalej wyjaśnia dynamikę emocjonalną zachodzącą w jednostce, gdy tak się dzieje, i opisuje, w jaki sposób zamieszanie jest sprzeciwem w obrębie własnej świadomości, skutkującym rządzeniem strachem i ignorancją.
  • 04:35:00 W tej części mówca mówi o czwartym wyrażeniu prawa naturalnego, które jest zewnętrznym przejawem tego, co dzieje się w społeczeństwie, gdy ludzie znajdują się w sprzeczności i separacji, a jakość społeczeństwa odzwierciedla jakość jednostek, które tworzą w górę tego społeczeństwa. Pozytywnym zewnętrznym wyrazem prawa naturalnego jest wolność i anarchia. Prawdziwa wolność wszystkich istot jest celem rozwoju duchowego, ale może się ona urzeczywistnić tylko wtedy, gdy rozumiemy prawo naturalne i przestrzegamy go. I odwrotnie, negatywnym zewnętrznym wyrazem prawa naturalnego jest kontrola zewnętrzna, znana również jako niewolnictwo lub monarchia zewnętrzna, w ramach której ktoś spoza istoty jednostki próbuje ją kontrolować i posiadać.
  • 04:40:00 W tej części mówca mówi o negatywnym aspekcie zewnętrznego wyrazu prawa naturalnego w postaci kontroli, co nazywa monarchią zewnętrzną. Według niego kontrola jest drogą do wszelkich form zła i zniszczenia i skutkuje tym, że społeczeństwo żyje w bezpośredniej sprzeczności z prawem naturalnym. Podstawą manifestacji lub rezultatu, który tworzymy, jest wiedza, zrozumienie i mądrość. Pozytywny przejaw prawdziwej wolności i współpracy może nastąpić tylko wtedy, gdy panuje równowaga i sprawiedliwość, co jest możliwe jedynie poprzez przestrzeganie prawa naturalnego. Z drugiej strony, negatywna manifestacja jest przeciwieństwem porządku – chaosu – i jest przejawem zła.
  • 04:45:00 W tej części filmu mówca omawia koncepcję samozachowawstwa jako najwyższego prawa i tego, jak skutkuje to lekceważeniem dobra i praw innych ludzi. Zwraca uwagę, że takie zachowanie jest zwierzęce i nienaturalne dla ludzi, którzy mają większą zdolność świadomości. Prelegent obala ideę darwinizmu społecznego, która usprawiedliwia drapieżne zachowania wobec innych, stwierdzając, że chaos powstaje wtedy, gdy dochodzi do braku równowagi i niesprawiedliwości spowodowanej nieznajomością prawdy i zachowaniem sprzecznym z prawem naturalnym. Podkreśla, że ​​wyrażenia prawa naturalnego mają charakter jednostronny i należy ich przestrzegać w określonej kolejności, podkreślając, że nie da się pominąć etapów.
  • 04:50:00 W tej części filmu mówca podkreśla znaczenie wiedzy i dążenia do prawdy jako sposobu na osiągnięcie wolności. Namawia słuchaczy, aby lekceważyli wszelkie zewnętrzne autorytety lub religię, które zniechęcają do zdobywania wiedzy, gdyż tylko dzięki wiedzy można zrozumieć własną suwerenność i wyrwać się z systemu kontroli. Prelegent stwierdza, że ​​rdzeniem wszystkich tradycji misteryjnych jest zrozumienie, że poznanie prawdy jest drogą do wolności. Zachęca słuchaczy, aby zastosowali to zrozumienie w swoim życiu i nie czekali, aż zewnętrzny zbawiciel ich uwolni.
  • 04:55:00 W tej części mówca wyjaśnia pojęcie dobra i zła jako stuprocentowo spolaryzowanej antytezy istniejącej w naturze, a nie tylko konstruktu ludzkiego. Następnie stwierdza, że ​​relatywizm moralny jest szatańskim systemem wierzeń wywodzącym się bezpośrednio z ciemnego okultyzmu. Wyjaśnia, że ​​wiele osób nieświadomie praktykuje wierzenia satanistyczne, akceptując relatywizm moralny. Prowadzący przytacza osobistą anegdotę, w której pokazał swojej babci cztery założenia satanizmu, w tym relatywizm moralny, a ona zgodziła się ze wszystkimi. Dopiero gdy mówca ujawnił tytuł dokumentu „Założenia współczesnego satanizmu”, jego babcia przyznała się do wiary w wierzenia satanistyczne.

05:00:00 – 06:00:00

W tym filmie Mark Passio omawia koncepcję prawa naturalnego oraz jego związek z dobrym i złym zachowaniem, podkreślając, że wszyscy ludzie mają te same prawa i że każde szkodliwe działanie jest formą kradzieży. Bada różne formy wykroczenia, od morderstwa po opodatkowanie, i wyjaśnia, że ​​bez ofiary nie ma przestępstwa. Passio argumentuje, że jakakolwiek forma przymusu lub ograniczenia, w tym podatki i zakazy, jest sprzeczna z prawem naturalnym i stanowi roszczenie własności do ciała lub majątku innej osoby. Podkreśla znaczenie zrozumienia i życia zgodnie z tymi zasadami, aby uniknąć zniewolenia i promować prawdziwą wolność.

  • 05:00:00 W tej części mówca omawia, jak wiele osób nieświadomie przyłącza się do systemu wierzeń satanizmu, nie rozumiejąc jego prawdziwej ideologii. Wyjaśnia, że ​​własność banków, szpitali i szkół można przypisać satanistom. Zagłębia się także w to, że paradygmat lewica-prawica odwraca uwagę ludzi od zrozumienia obiektywnej różnicy między dobrem a złem, co stanowi istotę prawa naturalnego. Prelegent wyjaśnia, że ​​zdrowy rozsądek nie dotyczy tylko funkcjonalnego działania w życiu codziennym, ale raczej wymaga głębokiego zrozumienia moralności i zasad odróżniających dobro od zła, co stanowi sedno prawa naturalnego.
  • 05:05:00 W tej części prelegent omawia definicję słowa “prawo” w kontekście zachowań moralnych. Wyjaśnia, że ​​słowo „właściwe” oznacza zarówno prawidłowe, jak i moralne, przy czym prawidłowe działania to te, które są zgodne z prawdą, a działania moralne to te, które nie krzywdzą innych czujących istot. Podkreśla, że ​​każdy człowiek na tej planecie ma dokładnie te same prawa i że prawa są uniwersalne i takie same dla każdego człowieka. Zauważa również, że wiele osób nie zna właściwej definicji prawa, co prowadzi do błędnych decyzji dotyczących dobrego i złego zachowania.
  • 05:10:00 W tej sekcji Mark Passio omawia pojęcie zła i sposób, w jaki jest ono wykorzystywane do definiowania praw. Zło to działanie, które powoduje krzywdę innych czujących istot i jest sprzeczne z prawem naturalnym. Passio podkreśla znaczenie zrozumienia, czym jest zło, aby zdefiniować prawo, ponieważ prawo można zdefiniować jedynie negatywnie jako wszystko, co wykracza poza parametry złego postępowania. Jest to proces zwany dociekaniem apofatycznym, będący metodą logicznego rozumowania stosowaną, gdy ma się ograniczony zestaw możliwości, w celu uzyskania wiedzy poprzez wykluczenie znanych negatywów. Dzięki temu procesowi usuwane są niespójności, a zachowania szkodliwe dla innych istot identyfikowane są jako złe.
  • 05:15:00 W tej części Passio omawia proces apofatycznego dociekania w celu ustalenia, co jest dobre, a co złe zgodnie z prawem naturalnym. Wymienia cztery naruszenia lub wykroczenia prawa naturalnego, w tym morderstwo, napaść, kradzież i wtargnięcie. Morderstwem jest każda inicjacja odebrania życia innej osobie, przy czym zabójstwo w samoobronie może być konieczne. Napaść to bezpośrednia krzywda fizyczna wyrządzona innej osobie bez prawa, podczas gdy gwałt zmusza inną osobę do podjęcia aktywności seksualnej. Kradzież wiąże się z zabraniem mienia, które nie należy do Ciebie, a wkroczenie wiąże się z naruszeniem prawa własności i prywatności innej osoby.
  • 05:20:00 W tej części mówca omawia pięć nadrzędnych naruszeń prawa naturalnego: krzywdę, kradzież, wtargnięcie, oszustwo i przymus. Rzuca każdemu wyzwanie, aby zaproponował wykroczenie, które nie pasuje do żadnej z tych kategorii. Twierdzi, że każde szkodliwe działanie, jakie jest w stanie podjąć człowiek, jest w jakiejś formie i formie kradzieżą. Wszelkie prawa są prawami własności, a wszelkie zło jest kradzieżą własności, co oznacza, że ​​życie i wolność są również formami własności. Prelegent podkreśla, że ​​nikt nie ma prawa odbierać komuś wolności i trzymać go wbrew jego woli tylko dlatego, że może.
  • 05:25:00 W tej części Mark Passio omawia różne formy wykroczeń i to, że ostatecznie są one formą kradzieży. Podaje przykłady morderstwa, napaści, rabunku, gwałtu, kradzieży, wtargnięcia i przymusu oraz wyjaśnia, w jaki sposób wszyscy oni zabierają coś, co nie jest nasze, aby zabrać je innej istocie lub jej własności. Podkreśla, że ​​miliardy ludzi na tej planecie nie rozumieją pojęcia dobra i zła, które stanowi sedno prawa naturalnego. Wyraża także swoją frustrację związaną z koniecznością wyjaśniania czegoś, co powinno być wiedzą zdroworozsądkową i smutnym stanem społeczeństwa, jeśli tej wiedzy głęboko nie rozumiemy i nie propagujemy wśród innych.
  • 05:30:00 W tej części filmu mówca bada pojęcie szkody i złego postępowania w odniesieniu do prawa naturalnego. Podkreśla, że ​​bez ofiary nie ma przestępstwa, a wiele osób trafia do więzień za przestępstwa bez ofiar. Co więcej, wyjaśnia, że ​​nie ma czegoś takiego jak możliwość delegowania zła na kogoś innego i nikt nie może przyznać winy lub udzielić licencji na nią innej osobie lub grupie. Różnica między dobrem a złem zawsze pozostaje prawdziwa, niezależnie od systemu przekonań populacji, a działania nigdy nie mogą zostać zamienione ze złego na dobre i odwrotnie. Mówca nawołuje ludzi, aby rozpoznali i żyli zgodnie z tymi nieodłącznymi zasadami stworzenia.
  • 05:35:00 W tej części mówca przedstawia hipotetyczny scenariusz, w którym na planecie żyją tylko dwie osoby, aby wyjaśnić pojęcie dobra i zła, które pozostaje takie samo niezależnie od wielkości populacji. Następnie prelegent skupia się na pojęciu podatku, definiując go jako arbitralnie wybrany procent produktu pracy innej jednostki, skonfiskowany niechętnie przez określoną grupę jednostek nazywającą siebie rządem. Egzekwowanie podatków wiąże się z przymusem i przemocą i jest uzasadnione, jeśli jest to konieczne dla dobra wspólnego. Argumentem mówcy jest to, że opodatkowanie jest działaniem moralnie złym, naruszającym prawo jednostki do produktu jej pracy.
  • 05:40:00 W tej części filmu prelegent omawia pojęcie niewolnictwa, definiując je jako przymusową konfiskatę 100% produktu pracy innego człowieka. Twierdzi, że nie można obniżyć żadnego odsetka, aby nie stanowiło to już niewolnictwa, o ile ktoś bez zgody korzysta z produktu cudzej pracy. Następnie nawiązuje do współczesnej sytuacji, w której występują różne formy opodatkowania, przy czym podatek od nieruchomości jest konkretnie przykładem społeczeństwa posiadającego prawdziwe prawa własności prywatnej, w rzeczywistości czyniącego lud chłopskim, a rząd wyższą klasą panów, którzy pozwalają ludziom zamieszkiwać na swojej posiadłości w zamian za daninę. Jego zdaniem jest to forma feudalizmu, w jakim żyją ludzie.
  • 05:45:00 W tej części mówca podkreśla fakt, że feudalizm jest eufemizmem oznaczającym niewolnictwo, w ramach którego niewolnicy nie mogą posiadać własności ani zatrzymywać produktów swojej pracy. Prelegent przekonuje, że wszelkie formy opodatkowania są złe, gdyż opierają się na przymusie, przemocy, kradzieży i niszczeniu wolnej woli. Podobnie prohibicja, czyli twierdzenie, że grupie ludzi nazywającej siebie rządem przyznano prawo do uniemożliwiania jednostkom wkładania czegokolwiek do swoich ciał, jest również błędna, ponieważ jednostki są właścicielami własnego ciała i dlatego mają prawo wybierać, co w nie włożyli. Mówca podkreśla, jak ważne jest bycie uczciwym wobec siebie i nie eufemizowanie ani usprawiedliwianie złych zachowań.
  • 05:50:00 W tej części filmu mówca omawia koncepcję zakazu i jego roszczenie do własności ciała innej osoby. Twierdzi, że ciało jednostki jest jej własnością i ma ona naturalne prawo decydować, jakie substancje zostaną w nim umieszczone. Zatem jakakolwiek forma zakazu lub ograniczenia jest sprzeczna z prawem naturalnym i równa się niewolnictwu, niezależnie od uzasadnień, jakie podają ci, którzy twierdzą, że jest to konieczne dla dobra wspólnego. Mówca zauważa również, że licencje i zezwolenia to podobne twierdzenia rządów, że grupy mają prawa, których nie mają jednostki, co jest formą kontroli umysłu.
  • 05:55:00 W tej części mówca twierdzi, że pomysł wydawania licencji i zezwoleń wykorzystywanych przez rządy w celu uniemożliwienia jednostkom wykonywania określonych zachowań, nawet jeśli takie zachowania nie wyrządzają krzywdy innym, jest nieuzasadniony. Twierdzi, że takie praktyki wynikają z fałszywego przekonania, że ​​prawa mogą zostać przyznane lub odebrane przez rząd w dowolnym momencie, a nie z jakiegokolwiek prawa naturalnego. Zdaniem prelegenta twierdzenie, że prawa to przywileje nadawane przez rząd, jest równoznaczne z zniewoleniem, praktyką, której nie można uzasadnić prawem naturalnym, a zatem zawsze jest błędna.

06:00:00 – 07:00:00

Seminarium na temat prawa naturalnego Marka Passio obejmuje różne tematy dotyczące prawa naturalnego, w tym siłę i przemoc, dwa filary oświecenia, prawo naturalne i prawa stworzone przez człowieka, rząd i władzę oraz anarchię kontra status. Podkreśla, że ​​przemoc jest niemoralna i zawsze sprzeczna z moralnością i prawem naturalnym, natomiast siła może zostać użyta w samoobronie bez naruszania praw innych osób. Passio wyjaśnia również, że ludzie muszą zrozumieć obiektywną różnicę między dobrem a złem w oparciu o prawo naturalne, aby ćwiczyć sumienie i osiągnąć prawdziwe duchowe oświecenie. Dodatkowo twierdzi, że władza i rząd to pojęcia iluzoryczne. Wierzy, że anarchizm oznacza brak narzuconych z zewnątrz władców lub panów, a nie brak zasad, i że prawdziwym podziałem między etatystami i anarchonistami jest wiara w legalność niewolnictwa.

  • 06:00:00 W tej części prelegent omawia pojęcia siły i przemocy oraz to, jak często są one źle rozumiane i używane zamiennie, pomimo ich diametralnego przeciwstawienia się. Według niego siła to zdolność do wykonywania aktywności fizycznej i pracy, którą można zastosować w zgodzie z moralnością i prawem naturalnym, natomiast przemoc to niemoralne zainicjowanie siły fizycznej w celu bezprawnego przymuszania, zmuszania lub powstrzymywania. Prelegent podkreśla znaczenie zrozumienia inicjowania takich zachowań, gdy osoba inicjująca użycie siły fizycznej lub siły w celach przymusu angażuje się w przemoc. Jednakże jednostki mają naturalne prawo do użycia siły w obronie przed agresywnym zachowaniem, a użycie przez nie siły w takich przypadkach nie stanowi żadnego przestępstwa.
  • 06:05:00 W tej części Passio wyjaśnia różnicę pomiędzy przemocą a reagowaniem na przemoc. Przemoc jest niemoralna i stanowi inicjację siły fizycznej w celu przymuszania i przymusu, co zawsze pozostaje w sprzeczności z moralnością i prawem naturalnym, ponieważ wiąże się z naruszaniem praw innych osób. Wręcz przeciwnie, można użyć siły, aby się bronić, nie naruszając praw innych. Chociaż prawo do obrony istnieje, ulega ono coraz większej erozji, a społeczeństwo jest uwarunkowane na bierność wobec brutalnych zachowań. Społeczeństwo musi uznać, że jednostki mają naturalne prawo do obrony przed przemocą przy użyciu siły fizycznej, jeśli jest to konieczne.
  • 06:10:00 filar oświecenia, który jest świętą męską zasadą. Zasada ta zakłada użycie siły w samoobronie w celu ochrony siebie i innych przed osobami, które próbowałyby zainicjować przemoc lub przymus. Ważne jest, aby zrozumieć obiektywną różnicę między dobrem a złem i używać siły wyłącznie w obronie swoich praw lub praw innych osób. Prawdziwe duchowe oświecenie wymaga poszanowania świętej kobiecej zasady nieagresji, a jednocześnie uznania wagi świętej męskiej zasady samoobrony. Te dwie zasady idą w parze i muszą być stosowane w równowadze, aby osiągnąć prawdziwe duchowe oświecenie.
  • 06:15:00 W tej części mówca omawia dwa filary Oświecenia – świętą zasadę kobiecą i świętą zasadę męską. Ta ostatnia, znana również jako zasada samoobrony, stwierdza, że ​​czujące istoty mają wrodzone prawo do użycia siły w celu obrony, gdy zostaną zaatakowane przemocą. Prelegent podkreśla, że ​​wiele osób nie rozumie tej zasady i dlatego nie buntują się przeciwko swoim posiadaczom niewolników, którzy zachowują się jak bandyci i przestępcy posiadający autorytet moralny. Własność to kolejny kluczowy aspekt, który poszczególne osoby muszą głęboko zrozumieć. Posiadanie czegoś oznacza legalne posiadanie tego, kontrolowanie jego użycia i utrzymywanie za to osobistej odpowiedzialności. Brak tego zrozumienia jest przyczyną systematycznej i rosnącej utraty wolności.
  • 06:20:00 W tej części mówca przedstawia bardzo uproszczone, dwuwyrazowe wyjaśnienie prawa naturalnego, które brzmi: „nie kradnij”. Podkreśla, że ​​wszelkie prawa są prawami własności i że ludzie powinni przestać przejmować własność innych istot i tolerować zabieranie ich własności. Warunkiem tego jest zdrowy rozsądek, czyli sumienie, które wynika ze zrozumienia obiektywnej różnicy między dobrem a złem zgodnie z prawem naturalnym. Sumienie jest wiedzą, która prowadzi do działania, a korzystanie z sumienia jest dokonywanym przez Wolną Wolę wyborem dobrego działania zamiast złego. Prawo wolności to kolejne podstawowe prawo naturalne, które stwierdza, że ​​wolność i moralność są wprost proporcjonalne. Im bardziej moralna jest populacja, tym staje się ona bardziej wolna i odwrotnie. Prawdziwa wolność nie może istnieć w społeczeństwie wyznającym relatywizm moralny.
  • 06:25:00 W tej części prelegent omawia różnice pomiędzy prawem naturalnym a prawem ludzkim. Prawo naturalne opiera się na zasadach i prawdach uniwersalnych, natomiast prawo człowieka opiera się na dogmatycznych przekonaniach, które zmieniają się wraz z miejscem i czasem w oparciu o wolę ustawodawców. Prawo naturalne można zharmonizować jedynie poprzez zrozumienie lub odrzucić z powodu niewiedzy, podczas gdy prawa ludzkiego można przestrzegać jedynie ze strachu przed jego konsekwencjami. Prelegent argumentuje, że powszechna wiara w relatywizm moralny, zgodnie z którą dwie trzecie ludzi postrzega dobro i zło jako subiektywne konstrukty stworzone przez człowieka, jest dowodem na to, jak głęboko zakorzenione są te idee w społeczeństwie.
  • 06:30:00 W tej części mówca omawia różnice pomiędzy prawami stworzonymi przez człowieka a prawem naturalnym. Twierdzi, że wiele osób szanuje prawa ustanowione przez człowieka, wierząc, że opierają się one na moralności, podczas gdy w rzeczywistości często opierają się na relatywizmie moralnym. Jeżeli prawo ustanowione przez człowieka jest zgodne z prawem naturalnym, jest ono zbędne i niepotrzebne, gdyż stwierdza oczywistość. Jeżeli jednak prawo stworzone przez człowieka stoi w bezpośredniej sprzeczności z prawem naturalnym, jest ono zarówno fałszywe, jak i niemoralne. Mówca twierdzi, że nikt nie może być prawnie związany dyktatem człowieka, który uniemożliwia mu korzystanie z naturalnego prawa, ponieważ jest to forma kontroli umysłu i jest pokrewna niewolnictwu.
  • 06:35:00 istnieje najpierw w umyśle. Dlatego też, gdy spojrzymy na słowo „rząd” z etymologicznego punktu widzenia, widzimy, że dosłownie oznacza ono kontrolowanie umysłu lub kontrolę umysłu. To wyjaśnienie wiąże się z ideą, że rządy to nic innego jak grupy jednostek i że nie posiadają one żadnej specjalnej władzy, której nie mają jednostki. Zgodnie z prawem naturalnym każdy ma równe prawa i nikt nie może ich nikomu przyznać ani pozbawić. Wiara, że ​​rząd może to zrobić, jest iluzją i chorobą psychiczną, która ma swoje źródło w chorym umyśle lub niezrównoważonej psychice.
  • 06:40:00 W tej części mówca omawia koncepcję rządu i władzy, wyjaśniając, że słowo „rząd” pochodzi od słowa „ment”, oznaczającego stan lub stan umysłu, co wskazuje, że rząd opiera się na kontrola umysłu. Rozbija słowo „jurysdykcja”, wyjaśniając, że pochodzi ono od łacińskiego terminu oznaczającego „mówić, jakie jest prawo”. Prelegent przekonuje, że władza jest pojęciem iluzorycznym, opartym na założeniu, że niektórzy ludzie są panami mającymi moralne prawo do wydawania poleceń, a inni są niewolnikami mającymi moralny obowiązek wykonywania poleceń. Zauważa, że ​​wiara w legalność władzy jest równoznaczna z wiarą w legalność niewolnictwa i że ci, którzy akceptują władzę, są zwolennikami niewolnictwa.
  • 06:45:00 W tej części filmu Mark Passio omawia koncepcję władzy oraz to, że jest to fałszywa religia oparta na niekwestionowanych dogmatycznych przekonaniach, która trzyma umysł w więzieniu, powstrzymując postęp świadomości. Według Passio idea władzy to ostatecznie wiara, że ​​człowiek może stać się Bogiem i dyktować prawo, co jest wiarą wyznawaną przez mroczniejszych kultystów tego świata, którzy stoją za rządami. Wyjaśnia, że ​​jedyny prawdziwy podział, jaki istnieje w ludzkości, polega na tym, czy dana osoba wierzy w „Władzę”, czy nie, a zatem czy wierzy, że niewolnictwo jest uzasadnione. Wszystkie inne formy podziału, takie jak rasa i religia, są po prostu taktyką „dziel i rządź”, mającą na celu utrzymanie podziału ludzkości.
  • 06:50:00 W tej sekcji Mark Passio omawia swoje poglądy na temat anarchizmu i statusu. Twierdzi, że większość tak zwanych anarchistów, którzy wierzą w niszczenie własności, jest fałszywa i nie rozumie prawa naturalnego. Passio utożsamia się z anarchizmem i wymienia kilka osobistości, które podziwia, ale krytykuje też fałszywych chrześcijan, którzy wierzą, że podążają za naukami Jezusa, ale wspierają rząd i zorganizowaną religię. Według Passio Jezus prowadził wojnę duchową przeciwko trzem zakorzenionym w jego czasach establishmentom kontroli umysłu – zorganizowanej religii, zorganizowanym finansom i rządowi – co ostatecznie doprowadziło do jego śmierci z rąk rządu. Podkreśla, że ​​bycie chrześcijaninem lub jakąkolwiek osobą religijną nie nabywa w magiczny sposób moralności – ludzie muszą zaczerpnąć sedno nauk moralności z tych systemów, aby zrozumieć wolność.
  • 06:55:00 W tej części filmu Mark Passio wyjaśnia prawdziwą definicję anarchii i krytykuje propagandę używaną do jej dyskredytacji. Anarchia nie oznacza braku zasad, ale brak narzuconych z zewnątrz władców i panów. Ujawnia, że ​​słowo „anarchia” zostało celowo zaciemnione poprzez technikę kontroli umysłu zwaną niekończącym się powtarzaniem, aby ludzie uwierzyli, że oznacza to chaos. Passio sugeruje pozostawienie słowa „archon” i nazwanie stanu istnienia bez władców i panów anarchanim lub anarchonistą, co jest prawdziwą definicją anarchisty. Prawdziwym podziałem między etatystami i anarchonistami jest wiara w legalność niewolnictwa i zewnętrznych władców lub panów, a prawdziwe oświecenie sprowadza się do wiedzy, czy niewolnictwo jest legalne, czy nie.

07:00:00 – 08:00:00

Seminarium dotyczące prawa naturalnego Marka Passio bada koncepcję prawa naturalnego i jego związek z osobistą odpowiedzialnością, przestrzeganiem porządku i znaczeniem edukacji. Film podkreśla strach przed chaosem i to, jak utrwala on niewolnictwo i przemoc w społeczeństwie, a także znaczenie dostosowania osobistych zachowań do prawa naturalnego, aby uniknąć negatywnych konsekwencji. Passio omawia także rolę wyznawców porządku w utrzymywaniu niewolnictwa i reżimów totalitarnych, wzywając jednostki do kierowania się sumieniem i odrzucania niemoralnych zachowań, nawet ze strony osób sprawujących władzę. Prelegent podkreśla znaczenie szacunku do samego siebie i introspekcji w zapobieganiu traumom i wstręcie do siebie, a także potrzebę edukacji i wiedzy, aby uczyć innych prawa naturalnego. Ogólnie rzecz biorąc, film zachęca jednostki do dostosowania się do prawdy i podjęcia pozytywnych działań na rzecz zbiorowej zmiany świadomości, aby odzyskać wolność i sprawiedliwość.

  • 07:00:00 W tej części mówca mówi o tym, jak strach przed chaosem utrwala obecny system, podczas gdy chaos jest naturalnym nauczycielem, który pokazuje nam, czego nie robić. Używa analogii do położenia ręki na gorącym piecu i poparzenia. Prawo naturalne przejmie kontrolę i spali twoje ciało niezależnie od tego, czy w to wierzysz, czy nie. Mówca podkreśla znaczenie dostosowania swojego zachowania do prawa naturalnego, aby uniknąć negatywnego cierpienia i chaosu, które sam sobie zadajesz. Zauważa, że ​​pragnienie ludzkości bycia wolnym bez chęci wprowadzenia niezbędnych zmian w celu dostosowania się do prawa naturalnego jest złudną nadzieją. Zamiast tego prawdziwa wolność obejmuje akceptację nieskończonych możliwości, które mogą obejmować możliwość chaosu. Strach przed chaosem został opisany jako niska świadomość, która może jedynie stworzyć większy chaos.
  • 07:05:00 W tej części seminarium dotyczącego prawa naturalnego Marka Passio omawia strach przed chaosem i to, w jaki sposób prowadzi on do strachu przed prawdziwą wolnością, co z kolei tłumi wyobraźnię, potężną zdolność ludzkiego umysłu do wyobrażenia sobie inny stan lub stan niż ten, którego aktualnie doświadczasz. Jednakże, aby jakikolwiek pożądany stan zamanifestował się w świecie fizycznym, musi najpierw zaistnieć w umyśle, czyli na płaszczyźnie przyczynowości. Passio zauważa, że ​​strach przed możliwością chaosu jest w rzeczywistości strachem przed prawdziwą wolnością i prowadzi ludzi do opowiadania się za legitymizacją i kontynuacją władzy w rządzie, co w rzeczywistości jest opowiadaniem się za legitymizacją i kontynuacją przemocy i niewolnictwa. Passio przekonuje, że przemoc i niewolnictwo same w sobie są chaosem i że prawdziwy porządek można stworzyć jedynie poprzez pozbycie się tych dwóch rzeczy.
  • 07:10:00 W tej części film omawia koncepcję wyznawców porządku i ich rolę w utrzymywaniu niewolnictwa w społeczeństwie. Prelegent argumentuje, że to nie klasa rządząca czy elita utrzymują niewolnictwo, ale raczej ci, którzy świadomie wykonują rozkazy, nie kwestionując moralności swoich działań. Definicja wykonywania poleceń oznacza robienie tego, co ci się każe, bez korzystania z sumienia i osądu, co oznacza, że ​​osoba wykonująca polecenia nie może jednocześnie kierować się sumieniem. Wykonywania poleceń nie należy postrzegać jako cnoty, a mówiący twierdzi, że jest to akt zła, niezależnie od tego, kto wydaje rozkaz. Ponadto prelegent stwierdza, że ​​koncepcja wykonywania poleceń jest całkowicie przeciwna koncepcji sprawowania sumienia, która zakłada wolną wolę i wybór oparty na znajomości dobra i zła.
  • 07:15:00 W tej części prelegent omawia, w jaki sposób uzasadnienie wykonywania poleceń nie usprawiedliwia zachowań przestępczych lub niemoralnych. Termin „usprawiedliwienie” pochodzi od łacińskiego słowa „facere”, które oznacza ustanowienie prawa lub stworzenie prawa. Prelegent podkreśla, że ​​ta obrona nie sprawdziła się podczas procesów norymberskich i dzisiaj nie powinna być akceptowalna. Winni są ci, którzy wykonują rozkazy w celu popełnienia przestępstwa, a nie ci, którzy wydają rozkazy. Prelegent przekonuje, że każde państwo policyjne zostało stworzone przez policję, która wykonuje rozkazy, nie kwestionując moralności swoich działań. Jedynym sposobem przeciwstawienia się złemu systemowi jest powiedzenie „nie”, a jednostki nie powinny wierzyć w legalność władzy i rządu, ponieważ zostały do ​​tego kontrolowane umysłowo.
  • 07:20:00 W tej części mówca wyjaśnia pojęcie winy moralnej oraz wyjaśnia, kto jest bardziej winny: osoba wydająca rozkaz czy wykonująca rozkaz. Osoba wykonująca rozkaz, w każdym czasie i miejscu, jest bardziej winna moralnie niż osoba wydająca rozkaz, która również musi ponieść pewną winę moralną. Mówca argumentuje również, że przestrzeganie porządku jest drogą do wszelkich form zła i Chaosu w naszym świecie i nigdy nie powinno być postrzegane jako cnota przez każdego, kto uważa się za moralną istotę ludzką. Na koniec mówca zakłada, że ​​wyznawcy porządku ostatecznie ponoszą odpowiedzialność za każdą formę niewolnictwa i reżimu totalitarnego, jaki kiedykolwiek istniał.
  • 07:25:00 W tej części Mark Passio omawia koncepcję osobistej odpowiedzialności i błąd zrzekania się jej na rzecz innych. Wyjaśnia, że ​​jednostki są odpowiedzialne za swoje własne działania i nie mogą obwiniać kogoś innego ani systemu. Passio argumentuje, że ci, którzy pozwalają innym dyktować swoje zachowanie, nie mają zasad i nienawidzą siebie. Wyjaśnia także, że rezygnacja ze swojego prawa naturalnego do obrony na rzecz innej grupy lub podmiotu jest fałszywym twierdzeniem, ponieważ samoobrona jest osobistą odpowiedzialnością, której nigdy nie można zrzec się. Passio przestrzega przed rezygnacją z podstawowych swobód na rzecz tymczasowego bezpieczeństwa i opowiada się za wzięciem osobistej odpowiedzialności za samoobronę i działania.
  • 07:30:00 W tej części mówca wyjaśnia, dlaczego ludzie, którzy nie chcą wziąć osobistej odpowiedzialności i stać się dorosłymi, popadają w stan psychiczny zwany wstrętem do samego siebie. Ten stan psychiczny powstaje, gdy wcześniejsza trauma zostaje stłumiona i pogrzebana głęboko w podświadomości. Podświadomość chroni świadomy umysł przed traumatycznymi doświadczeniami, ale jeśli materiał cienia nigdy nie zostanie doprowadzony do poziomu świadomości, buduje i ostatecznie niszczy nas psychicznie i duchowo. Stworzeniem Golemem kieruje siła wstrętu do samego siebie i jest to koncepcja wywodząca się ze starożytnego mrocznego okultyzmu. Osoby o nastawieniu Golema są uwięzione w cyklu ofiary przemocy wobec traumy i same stają się sprawcami traumy, co powoduje, że cykl się powtarza. Prelegent podkreśla, że ​​wyznawca porządku nie może kierować się sumieniem i kochać siebie, gdyż te dwa stany psychiczne są ze sobą sprzeczne.
  • 07:35:00 W tej części filmu mówca podkreśla znaczenie szacunku do samego siebie i introspekcji w zapobieganiu traumie i wstręcie do siebie. Wyjaśnia, że ​​ci, którzy nie kochają i nie szanują siebie, są jak więźniowie w klatce, którzy trafiają do samodzielnie zbudowanego więzienia. Nie pragną wolności i nie potrafią okazywać szacunku innym, jeśli najpierw nie rozwiną go wewnętrznie. Szacunek bierze się z patrzenia na siebie introspekcyjnie, co jest trudne i wymaga czasu, ale tylko szacunek do samego siebie może uleczyć wstręt do samego siebie i umożliwić człowiekowi wejście na ścieżkę sumienia. Mówca mówi także o Zaginionym Słowie w masonerii, które jest podwójne i zawiera słowa „nie” i „wiem”. Sugeruje, że słowo „nie” jest słowem wszelkiej mocy i człowiek może w końcu je wypowiedzieć w stanie zrównoważonej świadomości, dzięki znajomości prawa naturalnego.
  • 07:40:00 W tej części mówca podkreśla znaczenie edukacji i wiedzy w nauczaniu innych prawa naturalnego jako jedynego rozwiązania umożliwiającego ludzkości odzyskanie jej praw i własności, które zostały odebrane bez uzasadnienia. Mówca argumentuje, że brak wiedzy, troski i odwagi jest powodem, dla którego to wszechpotężne słowo jest uważane za utracone, ale prawa naturalnego można nauczyć, aby wyprowadzić człowieka z niewiedzy, a to jedyny sposób, w jaki robi to prawdziwy nauczyciel. Mówca zauważa, że ​​osiągnięcie wielkiego dzieła nauczania innych prawa naturalnego wymaga ogromnego wysiłku i poświęcenia w pracy oraz stałości, a ludzkość potrzebuje kwantowej zmiany w świadomości, aby uwolnić się od narzuconego sobie stanu niewolnictwa. Mówca ostrzega, że ​​pozytywny wynik nie jest gwarantowany i zależy od ewolucji świadomości w zależności od tego, ilu ludzi wybierze prawdę zamiast oszustwa.
  • 07:45:00 W tej sekcji Mark Passio wyjaśnia, że ​​aby osiągnąć przesunięcie kwantowe, należy przyłożyć pewną siłę lub energię, aby przechylić szalę prawdy i sprawiedliwości z powrotem do równowagi. Siła ta stanowi masę krytyczną ludzi, którzy rozumieją i żyją w harmonii z Prawem Naturalnym. Podczas gdy jednostki tworzą mikrokosmiczny aspekt własnej rzeczywistości poprzez swoje wybory behawioralne, ludzkość tworzy zbiorowe wspólne doświadczenie, przez które wszyscy przechodzimy. Prawdziwie wielką pracą jest trudne zadanie wpływania na innych, aby przeszli przez pozytywną zmianę świadomości, przez którą ty sam przeszedłeś, i pomoc im w uświadomieniu sobie fałszywych i dogmatycznych przekonań, które wstrzymują rozwój świadomości.
  • 07:50:00 W tej części seminarium mówca podkreśla znaczenie przełamania i porzucenia zwapnionych systemów wierzeń religijnych w celu otrzymania i zrozumienia Prawdy i prawa naturalnego. Nawiązuje do wielkiego dzieła, które polega na uświadamianiu ciemności poprzez akt woli i omawia, jak niewiele osób wykonuje tę pracę, ponieważ jest ona nieprzyjemna. Namawia ludzi, aby zamiast po prostu naśladować go, stali się nauczycielami Prawdy, i podkreśla znaczenie edukacji i informowania mas w celu zachowania wolności. Omawia potrzebę rozeznania i przeciwstawienia się zepsuciu moralnemu i duchowemu, nawet jeśli oznacza to zwrócenie się przeciwko członkom własnej rodziny, którzy opowiadają się za niewolnictwem zamiast wolności. Ostatecznie podkreśla znaczenie dostosowania się do Prawdy ponad wszelkimi osobistymi powiązaniami lub relacjami.
  • 07:55:00 W tej części Passio omawia koncepcję “wiedzy negatywnej”, która jest iluzją wiedzy, gdy w rzeczywistości nie zna się prawdy. Mówi także o emocjonalnej kontroli umysłu, która uniemożliwia ludziom zobaczenie lub usłyszenie niewygodnych prawd, ponieważ nie chcą się z nimi skonfrontować lub nie podoba im się sposób, w jaki przekaz jest przekazywany. Passio przyznaje, że jego styl prezentacji jest przeznaczony głównie dla osób o grubej skórze, ale nie jest zainteresowany nawracaniem osób, które nie są gotowe usłyszeć prawdy. Zamiast tego chce budować wspólnotę ludzi, którzy rozumieją i propagują prawdę wśród mas.

08:00:00 – 08:45:00

W tym filmie na YouTube zatytułowanym „Mark Passio Natural Law Seminar” prelegent omawia znaczenie korzystania z prawdziwej inteligencji i myślenia obiema półkulami mózgu w celu ustalenia, co jest prawdą. Twierdzi, że lekceważenie prawdy tylko dlatego, że nie podoba nam się sposób, w jaki została ona wypowiedziana, jest całkowitym szaleństwem i objawem emocjonalnej kontroli umysłu. Passio podkreśla, że ​​zajęcie się kwestiami porzucania jest konieczne, aby wyeliminować problemy u ich podstaw, i argumentuje, że to powszechność tych problemów uniemożliwia ludzkości wykorzystanie pełnego potencjału. Prelegent podkreśla także znaczenie posiadania różnorodnych umiejętności, aby skutecznie przekazywać wiedzę i prawdę szerszemu gronu odbiorców. Zakończył seminarium stwierdzeniem, że transformacja w kierunku prawa naturalnego będzie zależała od tego, co zobaczymy w odbiciu siebie.

  • 08:00:00 w tej sekcji Mark Passio omawia błąd logiczny polegający na używaniu emocji jako filtra do oceny prawdziwości informacji. Ludzie, którzy oceniają prawdziwość informacji na podstawie tego, jak się z nimi czują, znajdują się pod emocjonalną kontrolą umysłu. Passio podkreśla znaczenie korzystania z prawdziwej inteligencji i myślenia obiema półkulami mózgu, aby określić, co jest prawdą. Prawda jest z natury wojownicza i toczy wojnę z siłami fałszu i oszustwa. Passio twierdzi, że lekceważenie prawdy tylko dlatego, że nie podoba nam się sposób, w jaki została ona wypowiedziana, jest całkowitym szaleństwem i objawem emocjonalnej kontroli umysłu. Zauważa, że ​​ludzie, którzy nie chcą wziąć na siebie osobistej odpowiedzialności, są niedojrzali psychicznie, emocjonalnie i duchowo, a dzieje się tak na skutek przeżytej traumy, która doprowadziła do wstrętu do samego siebie i braku szacunku do samego siebie.
  • 08:05:00 W tej części Passio identyfikuje porzucenie jako podstawową psychologiczną traumę ludzkości, prowadzącą między innymi do problemów z szacunkiem do samego siebie, wstrętem do samego siebie i brakiem odpowiedzialności. Podkreśla, że ​​zajęcie się kwestiami porzucania jest konieczne, aby wykorzenić problemy u ich podstaw, i argumentuje, że to powszechność tych problemów uniemożliwia ludzkości wykorzystanie pełnego potencjału. Passio łączy tę kwestię również z pochodzeniem człowieka, twierdząc, że ta trauma zawsze istniała u ludzi, którzy jego zdaniem nigdy nie dorastali psychicznie, emocjonalnie i duchowo z powodu tego, co nazywa „kosmicznym porzuceniem”. Podkreśla, że ​​aby uporać się z tą kwestią, musimy najpierw skupić się na zrozumieniu prawdziwego wroga, a przede wszystkim oddać się prawdzie i zasadom.
  • 08:10:00 W tej części mówca porusza pogląd, że iluminaci, których niektórzy mogą postrzegać jako wroga, nie są prawdziwymi zniewolonymi ludzkością. Zamiast tego ludzkość zniewala faktycznie oświeconych poprzez własną ignorancję i odmowę działania w służbie prawdy. Obowiązkiem jednostek jest wybrać obronę prawdy i wolności przed wszelkimi atakami oraz ciągłe mówienie prawdy innym. Prelegent podkreśla, że ​​do współtworzenia pozytywnego wyniku dla ludzkości wymagana jest odwaga i oddanie prawdzie.
  • 08:15:00 w tej części mówca podkreśla znaczenie wytrwałości i wysiłku w mówieniu prawdy, nawet jeśli oznacza to, że inni czują się niekomfortowo. Cytuje Thomasa Payne’a i Buddę, aby podkreślić, że tylko dzięki wytrwałemu dążeniu do wiedzy i prawdy możemy spodziewać się pozytywnych zmian. Twierdzi, że aby skutecznie przekazywać prawdę szerszemu gronu ludzi, potrzebne są praktyczne umiejętności praktyczne, zwłaszcza w erze technologicznej. Prelegent wymienia umiejętności organizacyjne i komunikacyjne, a także umiejętności projektowania graficznego jako ważne narzędzia docierania do ludzi i służenia ludzkości poprzez prawidłowe i pozytywne wykorzystanie technologii.
  • 08:20:00 W tej sekcji Passio podkreśla znaczenie posiadania różnych umiejętności, takich jak tworzenie stron internetowych, edycja audio i wideo, tworzenie sieci kontaktów i umiejętności prezentacji, aby skutecznie przekazywać wiedzę i prawdę szerszemu gronu odbiorców. Dzieli się osobistą historią konfrontacji z kobietą, która zapytała go, co robi z całą zdobytą wiedzą i dlaczego nie podzielił się nią ze światem. Ta konfrontacja skłoniła go do rozpoczęcia projektu What on Earth is Happening i stworzenia platformy do edukacji i oświecania innych. Passio podkreśla potrzebę posiadania zaworu upustowego nad wiedzą i dzielenia się nią z innymi, aby dotrzeć do optymalnej liczby osób i stać się nowymi mediami poświęconymi prawdzie.
  • 08:25:00 W tej części mówca wyjaśnia, jak ludzkość jest zamknięta w średniowiecznym więzieniu, zbudowanym na dezinformacji i dezorientacji. Uwarunkowanie ludzkich myśli, mówi, jest tym, co trzyma ich w więzieniach przez tak długi czas i dopiero teraz ludzie zaczynają zdawać sobie sprawę z rzeczywistej głębi Ciemnych Wieków, w których się znajdują. Głośnik określa obecny okres jako postapokaliptyczny czasy, gdy zasłona została już podniesiona i prawda wyszła na jaw. Podkreśla znaczenie kosmicznych przeprosin, które, jak wyjaśnia, oznaczają odejście od poprzedniego słowa lub wyrażenia, które zostało wypowiedziane. Twierdzi, że rzeczywistość i prawda powstają dzięki mocy wibracji, a stwierdzenie „myliłem się” jest najpotężniejszym wyrażeniem, jakie może wypowiedzieć istota ludzka.
  • 08:30:00 W tej sekcji Passio wyjaśnia pochodzenie prawa naturalnego i zadanie ludzkości, aby dostosować swoje zachowanie do prawa Bożego. Podkreśla wagę słuchania słowa Bożego, a nie prawa ludzkiego, gdyż prawo naturalne jest warunkami brzegowymi rządzącymi objawiającą się rzeczywistością. Passio podkreśla, że ​​dostosowanie się do prawa naturalnego jest kluczem do zmian i ulepszeń, a brak dostosowania się do niego skutkuje szybko pogarszającą się sytuacją. Passio podkreśla ponadto wagę kosmicznych przeprosin, oddając słowo stwórcy wszechświata, autorowi prawa i uznając, że słowo to należy do Boga. Wyjaśnia, że ​​przeprosiny te można osiągnąć otwierając nasze umysły i serca na prawdę i mówiąc „nie” złu w naszym życiu, co ostatecznie prowadzi do kosmicznego oświecenia.
  • 08:35:00 W tej części mówca omawia koncepcję dostosowania się do nauk bogini Maat, która była czczona w mitologii starożytnego Egiptu jako bogini sprawiedliwości i prawości. Prelegent wyjaśnia, że ​​nauki Maata opierały się na prawie naturalnym, które może zaprowadzić porządek i uniknąć chaosu. G pośrodku masońskich kompasów i kwadratów reprezentuje Apolla i zasadę generatywną, która symbolizuje środkową drogę lub środkowy filar, który reprezentuje wtajemniczony. Prelegent podkreśla, że ​​do każdego człowieka należy wybór, czy żyć w zgodzie z prawem naturalnym, co może prowadzić do wolności, pokoju i dobrobytu, czy też żyć w sprzeczności z prawem naturalnym, co może prowadzić do kontroli, chaosu i ostatecznie wyginięcie. Prelegent cytuje różne postacie historyczne, które podkreślały wagę przestrzegania prawa naturalnego i przestrzegania zasad natury.
  • 08:40:00 W tej części prelegent omawia wybór wspinania się po drabinie świadomości poprzez akt własnej, wolnej woli, wyboru i wysiłku, który wiąże się z porzuceniem wielu rzeczy, którymi już jesteśmy uwarunkowani, a które nam nie służą . Wspomina, że ​​jeśli uznamy naszą wrodzoną suwerenność i zastosujemy wiedzę o prawie naturalnym, możemy wyjść z więzienia, które na siebie narzuciliśmy. Sugeruje, że uznanie naszej suwerenności jest całkowicie zintegrowanym elementem prawa naturalnego i że przejaw porządku może nastąpić tylko wtedy, gdy dostosujemy nasze zachowania do zasad prawa naturalnego. Jeśli pozbędziemy się tego, co nas powstrzymuje i przełamiemy nasze mentalne łańcuchy niewoli, możemy stworzyć świat oparty na rzeczywistej, prawdziwej wolności.
  • 08:45:00 W tej części Mark Passio podsumowuje seminarium stwierdzeniem, że transformacja jednostek w stronę prawa naturalnego będzie zależała od tego, co zobaczymy w odbiciu samych siebie. Wyraża wdzięczność słuchaczom i zaprasza do zadawania pytań, jednak ze względu na ograniczenia czasowe oferuje odpowiadanie na pytania drogą mailową wyłącznie dla uczestników. Passio kończy się ostatnim slajdem z napisem „Lex Rex”, co oznacza „prawo jest królem”, i jeszcze raz dziękuje wszystkim za obecność i uwagę podczas seminarium.
100% LikesVS
0% Dislikes

Dodaj komentarz

You might like